(origineel bericht op be-more.nl)
Aangekomen in Uganda
Ik ben inmiddels veilig aangekomen in Uganda en heb mn eerste dag erop zitten. Die dag bestond weliswaar alleen maar uit lezen en aan het zwembad zitten, maar was wel lekker om even bij te komen en te wennen. Omdat ik een weekje later ben dan de rest kreeg ik een privé uitleg van Jeroen over het leven in Uganda, het project etc.
De reis was trouwens prima, eerste vliegtuig heerlijk een prive scherm dus lekker zelf een filmpje gekozen. In het tweede vliegtuig was collectie een filmpje kijken maar dat ging voor mij wat minder… ik zat namelijk in de eerste rij achter de business class dus keek tegen gordijntjes aan… ik probeerde elke keer een kier te maken zodat ik daar tussendoor kon kijken… de stewardessen dachten daar anders over en elke keer als ze langskwamen deden ze hem weer dicht… Uiteindlijk heb ik een stukje los gemaakt van het klittenband waarmee de gordijntjes dichtzaten en kon ik daar doorheen kijken. Je moet er wat voor over hebben!
Het hostel in Entebbe is prima! van een koude douche wordt je alleen maar goed wakker en naar de wc gaan met je zaklamp heeft ook zn charme!
Morgen via Kampala naar Masaka waar ik me bij m´n medevrijwilligers kan voegen. Heb er zin om kennis te maken met de rest en ben benieuwd wat me te wachten staat de komende week!
Mijn eigen nr doet het trouwens hier niet, en smsjes komen op mijn ugandese nr ook nog niet aan… maar ik zit dichtbij een internetcafé dus zal vaak wat van me laten horen
Liefs