Eerste paar dagen in Entebbe!

(origineel bericht op be-more.nl)

Eerste paar dagen in Entebbe!

Hallo allemaal!

Ik ben nu drie dagen in Uganda en heb al zoveel meegemaakt dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen met vertellen!
Onze reis was goed verlopen en we werden bij het vliegveld opgehaald door een vriendelijke Ugandees, die ons naar het hostel bracht. Het eerste wat ons opviel tijdens de rit was dat het zo donker was! Straatverlichting kennen ze hier gewoon niet! Bij ons hostel aangekomen dachten we ook even “help we zijn echt in Afrika”. De muskietennetten boven ons bed zijn met pleisters aan elkaar geplakt en de vloer is kapot.
Maar de volgende ochtend toen we alles bij daglicht zagen, blijkt dan toch wel weer mee te vallen. Het hostel heeft een prachtige tuin en we hebben hier tenminste nog een douche, wc en af en toe kunnen we gebruik maken van wifi. Ook kunnen we hier zelfs pizza en hamburgers bestellen, alleen duurt het wel altijd anderhalf uur voordat het eten klaar is!
Gisteren zijn we naar een botanische tuin geweest, daar hebben we o.a. apen, een leguaan en de Ugandese kraanvogel gezien! Vandaag hebben we een fietstocht door Entebbe gemaakt met een groep van 7 Nederlanders. Kim, onze Ugandese begeleider heeft ons heel veel van Entebbe laten zien! We zijn naar een paar lokale markten geweest, waar we onze ogen uitkeken! Daar liggen gewoon hele vissen, vlees en ingewanden blootgesteld in de hitte, vol met vliegen! Maar ik heb daar wel de lekkerste ananas ooit gegeten! Ook heb ik nog nooit naar zoveel mensen en vooral kinderen gezwaaid! Als wij hier over straat lopen roepen alle kinderen ‘hello mzungu’ (dat is het woord voor blanke). Ze beginnen zelfs te zingen als ze ons zien. En die kinderen zijn helemaal gelukkig als de mzungu dan ook terug zwaait.
Morgen gaan we Kampala, de hoofdstad van Uganda, verkennen en de dag daarna vertrekken we naar ons project. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier en probeer snel weer iets aan jullie te laten weten! Anders kunnen jullie voor onze verhalen ook kijken op jeaninenoeverman.be-more.nl en cynthiapeperkamp.be-more.nl.

Veel liefs Sharon

(origineel bericht op be-more.nl)