Eerste weekend Kampala/entebbe

(origineel bericht op be-more.nl)

Eerste weekend Kampala/entebbe

Mijn eerste indruk zit erop! zaterdag middag gaan wandelen door Entebbe (een voorstad van de hoofdstad) als is zo vertrouwd lijkt het wel. natuurlijk is er de rode aarde, modder, stof, kuilen en oneffenheden. De houten kraampjes waar je lokaal voedsel en basis benodigheden kan kopen en natuurlijk overal om je heen Mzungo! (of te wel het witte, zoals wij neger zeggen in europa). het wandelen was leuk en vervolgens op een bodaboda (brommer) naar het strand gegaan bij Lake victoria en Pizza gegeten :slight_smile:

's avonds oudejaarsavond zijn we met de inmiddels 12 nederlandse vrijwilligers die hier in het hostel zitten naar een Indisch restaurant gegaan en na een paar stroomuitvallen waren we om half twaalf weer terug in het hostel, naar een feest in de stad werd ons afgeraden omdat het op zulke avonden niet heel veilig is buiten. Dus met alle buitenlanders hebben we in het Hostel afgeteld, vuurwerk bekeken boven lake victoria en champange gedronken, gezellig al voelde het niet als oudjaarsnacht. Hier wordt er op wat vuurwerk na niet heel veel gedaan aan oud en nieuw. Na twaalfen kwamen de overige vrijwilligers ook aan en hebben we nog lang nagedronken met onze Nile special beers. Half vier naar bed en natuurlijk om 7u kraaide de hanen alweer en was de zon alweer hoog aan de hemel en dus tijd om op te staan.

Om 11u was Jeroen hier (de projectleider van Be more) en kregen we wat uitleg over praktische dingen en zijn we vertrokken naar Kampala. De hoofdstad van Uganda is erg verschillend. je begint als het ware downtown met kleine huisjes en golfplaten daken en vervolgens worden de straten leger en schoner en komen er steeds meer hoge mooie gebouwen. We zijn vooral gaan rondrijden door kampala omdat, het niet de meest veiligste stad is (veel zakkenrollers) en daarna hebben we local food op in een restaurantje, zie foto. Uiteindelijk nog even een craftmarket bezocht en toen in de file onderweg naar entebbe, als heb ik hier niet veel van meegekregen aangezien ik heerlijk heb liggen slapen. Eenmaal in het hostel was ik helemaal kapot. nog even buiten op de trap een biertje gedronken en 2uur gewacht op mijn wentelteefjes en nu jullie nog even op de hoogte brengen en dan eindelijk lekker lang slapen :slight_smile:

morgen om 8u vertrekken we richting massaka waar we uitleg krijgen over de komende maand. onderweg stoppen we nog op de equator en 's avonds zal ik dan eindelijk aankomen in Rakai! waar ik vanaf dinsdag ga beginnen. Ik ga in een appartement wonen met vier andere nederlandse meiden.

Voor nu heb ik niet veel meer te vertellen, hier is alles nog steeds top! en nogmaals het voelt nog steeds als feeling home again!
jullie een fijn nieuwjaar en ik ga lekker slapen

(origineel bericht op be-more.nl)