Zanzibar: Oostkust of Noordkust?

Hi allemaal,

In december ga ik met mijn vriend 3,5 week naar Tanzania, waarvan we de laatste week op Zanzibar verblijven. Maar nu zijn we al weken aan het twijfelen over de locatie op Zanzibar: de noordkust (Kendwa en Nungwi) of de oostkust (Paje)?

We zoeken: adembenemende stranden, lekker eten en mogelijkheden om te zwemmen (in de zee) en snorkelen. Het nachtleven is niet belangrijk.

Van Kendwa hoorden we dat het de mooiste stranden heeft maar erg druk en toeristisch is (maar wat is ‘erg toeristisch’?), van Paje dat het heel rustig is (maar wat is ‘heel rustig’), minder mooi om te zwemmen (eb/vloed) maar wel meer authentiek is.

Vorig jaar zijn we een week op de Perhentians in Maleisië geweest: hemel op aarde. We zoeken iets soortgelijks, maar hebben geen idee of dit dan, vergeleken met Kendwa of Paje, juist druk of rustig was.

Kendwa of Paje? Wie helpt ons! :slight_smile: Thanks!

Mooiste strand is Nungwi; spierwit zand en je hebt daar geen getij.

Hi Marieke,

Dank voor je reactie! Ben je ook in Paje geweest en Kendwa? Wat vond je daarvan?

Groet!

Hoi, Nee alleen Nungwi en ik vond het strand echt geweldig en het feit dat in Nungwi de

Indische Oceaan zich niet terugtrekt als het eb wordt; dan moet je zo ver lopen om te kunnen zwemmen!
Hier heb je een foto van het strand!

Halloo!! Ik ben vorig jaar in Kendwa geweest en het jaar ervoor in Paje. Paje is inderdaad supermooi en een stuk authentieker dan Kendwa (minder grote resorts enz…). Het enige grote nadeel is inderdaad het eb/vloed gebeuren, soms kun je dan echt de hele dag niet zwemmen (je kunt wel opzoeken hoe de getijden zijn wanneer je gaat; dus welke tijden eb/vloed is en hier je keuze ook op baseren). Persoonlijk was ik groter fan van Paje vanwege de authenticiteit en rust die het uitstraalt. Kendwa is daarentegen veel drukker (inclusief muziek, happy hour enz…) en daar is er altijd wel iets te doen of te zien. Om te snorkelen moet je meestal toch een tour boeken en dit kan zowel in Paje als Kendwa. In Kendwa zijn wij ook gaan duiken; dit was echt fantastisch en een hele grote aanrader. Voor het eten zit je bij beide goed; lekker veel verse vis en schaal/schelpdieren! Ik zou ook zeker 2 nachten in Stone Town verblijven; geweldige stad, met geweldig eten (als je adresjes wil; let me know), koffiehuisjes, marktjes en een heerlijke relaxte sfeer. Wij hebben ook een scooter gehuurd in Stone Town en daarmee kun je bijvoorbeeld ook een dag naar Paje gaan en dan de rest in Kendwa bv…

Het is allebei geweldig, dus de verkeerde keus kun je eigenlijk niet maken! Mijn voorkeur is uiteindelijk toch Paje.

Groetjes, Julie