Zanzibar/Tanzania

Hallo forumleden,

Wij zitten er aan te denken om in de zomermaanden naar Zanzibar en Tanzania te gaan. We hebben nog niets vastgelegd en alle opties staan nog open? Ik heb hier en daar wat algemene informatie gevonden over Zanzibar en Tanzania.

Maar mijn vraag naar jullie, de experts is: welk gedeelte van Zanzibar is een aanrader? Wij gaan liever naar rustige afgelegen stranden waar niet te veel mensen/toeristen komen. :wink: En ivm geloofsovertuiging is het voor mij wel fijn om wat privacy op het strand te hebben. Ik weet dat een bepaalde deel van Zanzibar heel druk is, volgens mij het Noorden. Dus graag jullie advies?

En qua safari wat wij nog nooit gedaan hebben. Wat raden jullie ons aan?

Bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Diyah

Beste Diyah,

Leuk dat jullie naar Tanzania an Zanzibar willen.

Jambiani Beach is een goede aanrader. Het is er nooit echt druk en de hotels/lodges hebben een Eigen stukje strand. Het is niet zo dat die stukjes strand zijn afgesloten, maar je vind er vaak maar een paar mensen.

Een weekje Zanzibar kun je mooi combineren met een week safari ofwel in het noorden ofwel in het zuiden van Tanzania. Als je nog nooit in Tanzania geweest bent, is de Serengeti in combinatie met Ngorongoro Krater en een ander park wel een aanrader. Je kunt dit boeken via verschillende organisaties in Tanzania.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten Marion

www.caracalsafaris-tz.com

Hoi diyah,

Tanzania en zanzibar alletwee geweldig mooi!
Op zanzibar kan ik je Paje aanraden en dan voornamelijk Domokutcho beach resort( zie booking.com)
Mooie en heel betaalbare strandhuisjes. Is wat van het dorpje vandaan maar een taxi kost bijna niks. Wel veel kite surfers maar die zitten meer richting centrum. Nungwi is wat drukker, maar wel ook erg gezellig. Op beide plekken kan je prima op t strand liggen.

En qua safari kan ik je 1 ding aanraden.
Boek alsjeblieft niet bij tayari safari! Vorige maand daarmee op safari geweest, is echt ellende geweest. Autopech was dagelijkse kost, slechte communicatie, kapotte tenten, slecht eten. E zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kleine tip nog, je kan alleen in stonetown pinnen op zanzibar. Hou daar rekening mee!

Alvast veel plezier