Wat is een aanrader voor Zanzibar?

Eind mei / begin juni ga ik voor 3 weken naar Tanzania en Zanzibar.
Eerst Serengeti, dan de Kilimanjaro en de laatste week ga ik lekker uitrusten op Zanzibar. Ik reis alleen en zoek een goede plek om naar het strand te gaan…

Belangrijk: veilig om alleen te zijn, wel genoeg te doen en om mensen te ontmoeten, fijn strand en zee (begrijp dat op sommige plekken met eb niet mogelijk is). Redelijk betaalbaar.

Groet, Marielle

Veel backpackers gaan naar Nungwi Beach en naar Kendwa Beach. Goede stranden daar en goede plek om mensen te ontmoeten.
Succes en een hele goede reis!
Groet,
Selma

Hoi,

Nungwi /kwenda heeft als voordeel dat alle hotels ed samen een aaneengesloten strand hebben. en ze hebben allemaal bewakers op het strand… je kan er dus rustig rondlopen snachts als je ergens een kampvuurfeestje ed hebt bezocht.
wat kan je er doen, behalve lekker eten. alle hande wateractiviteiten van snorkelen tot vissen. lokale vrouwen geven heerlijke massages op het strand en zetten prachtige henna tatoeages. (pico) wees niet bang, dit is niet de beruchte zwarte henna, ze gebruiken chinese haarverf…:wink: daarnaast zijn er kampvuren en soms dansfeestjes.
enjoy!

Ja als ik jou was zou ik ook naar die stranden in het noorden gaan. Ik ging naar Bwejuu in het oosten maar daar was vrij weinig te doen, behalve een snorkeltour of fietsen huren… en geen enkel winkeltje om even wat fruit of koekjes te kopen. Eten kon dus alleen bij restaurants (van de bungalowcomplexen). Ook werd er veel gewaarschuwd dat je niet in je eentje moest lopen op het strand, buiten zicht van die bungalows.

En ook lastig: de zee was daar heel ver weg en heel ondiep. Dus het water was niet eens kniediep, en daardoor bloedwarm. Je moest heel ver het water in om wat dieper water te hebben.
En ook was er geen openbaar vervoer daarheen, en werden we afgezet door het minibusje dat ons er wel heen bracht (maar terug alleen voor de dubbele prijs…).

Stone Town is ook zeker een paar dagen waard. Heel veel geschiedenis en cultuur. De slavencellen vond ik erg indrukwekkend.
En er is overal lekker eten, en je kunt lekker dwalen in die kronkelstraatjes en over de markt. 's Avonds op de boulevard is allemaal lekkere verse vis te eten.