Hoi!
Komende zomer ga ik naar Tanzania en Zanzibar. Na twee weken vrijwilligerswerk (meewerken aan de bouw van een school) op de voet van de Kili willen we nog met z’n vieren een weekje bijkomen op Zanzibar (half augustus). We willen, naast bijkomen, nog wel van alles doen. Na het lezen van verschillende posts kreeg ik de indruk dat we in Nungwi moeten zijn, maar eventuele andere tips zijn ook welkom.
Heeft er iemand tips voor betaalbare locaties om te overnachten?
Bedankt alvast! :wereld:
Hoi LindeM,
Ik ben zelf veel naar Jambiani Beach geweest. Het is daar wat rustiger dan in het noorden. Er zijn daar ook verschillende betaalbare locaties zoals Shehe Bungalows en Mbuyuni Beach Village. De laatste heeft ook een zwembad. Beiden hebben bungalows op het strand en je kunt er heerlijk eten met verse vis. Misschien is dit een optie.
Groetjes Marion
Mambo!
Over Zanzibar heb ik helaas nog geen ervaring die ik met je kan delen, maar ik ben erg benieuwd waar je gaat verblijven aan de voet van de Kili! Zelf woon ik sinds 3 weken net buiten Moshi namelijk!
Groetjes!
Bedankt voor de tip Marion. Heb je enig idee hoe het daar met de stand van het zeewater is in augustus? Ik lees namelijk erg veel verhalen over ondiep en veel te warm water aan de oostkust.
Jeauliin, we zitten ten noorden van Moshi in (de omgeving van) Kibosho*. *
Groetjes Linde
Hoi Linde,
Ik heb die ervaring niet. Wat daar wel zo is, is dat het getijdeverschil erg groot is. Een paar uur per dag is het water dus ondiep, maar de andere uren is het diep. Het mooie is dat er tijdens de ‘ondiepe’ uren veel lokale mensen op het strand zijn om bijvoorbeeld kreeften te ‘vissen’ en zeewier te vinden. Daardoor krijg je ook weer een stukje cultuur mee.
Marion
Hoi Linde,
wij zijn in Nungwi geweest, erg leuk plaatsje met vriendelijke mensen. Genoeg onderkomens en restaurantjes e.d. Wij hebben er heerlijke dagen gehad mede omdat het er allemaal zo relaxt aan toe gaat. Er zijn wel resorts maar de meesten zijn van Italianen en niet zo leuk. Ik zou gewoon een onderkomen in Nungwi boeken en geen resort. Er is elke avond op het strand beachvolleybal met de lokale bevolking, dat gebeurt spontaan. Wat je ook doet je zult ervan genieten! alvast veel plezier.
gr. Monica
Hoi LindeM en Jeauliin,
Toevallig al kennis gemaakt met Dr. Oley Kuney?