10 dagen duikvakantie Zanzibar

Hoi allemaal,

Omdat Zanzibar al een tijd op mijn lijstje staat heb ik de knoop doorgehakt en ben een verblijf aan het plannen ergens midden september voor ca. 10 dagen.

Wat tickets betreft, de goedkoopste (en veilige) tickets heb ik tot nu gevonden bij KLM, vlucht Amsterdam - Dar Es Salaam retour á 815,00 EUR.

Via Dar Es Salaam wil ik per boot naar Nungwi, duiken op Zanzibar schijnt hier toch het mooist te zijn.
Weet iemand of je rechtstreeks vanuit Dar Es Salaam naar Nungwi kan varen? Wat zijn de reistijden/kosten?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een redelijke accomodatie voor max 60 usd per nacht.
Tot nu komt Sunset Bungalows er het best vanaf met goede recensies en een redelijke prijs.
Zijn er meer tips voor accomodatie rond dit prijsniveau? Hoeft niet superluxe te zijn maar wel redelijk onderkomen.

Dan het duiken zelf, duikschool ‘One Ocean’ staat goed bekend, maar er zijn natuurlijk meer duikscholen te vinden, liefst een die door Nederlanders wordt gerund of waar Nederlanders werken.

Graag hoor ik jullie ervaringen/tips en ideeën. Ik kan niet wachten om naar dit schitterende eiland te gaan. Als het budget het toelaat wil ik nog een week Tanzania eraan vastplakken en het verblijf op Zanzibar verkorten maar dat wordt dan weer een ander verhaal.

Groeten,

Andre

Ik kan je op 1 puntje helpen: Je kan zo ver ik weet niet rechtstreeks varen. Je moet de boot nemen naar Stonetown en vanaf daar een taxi of daladala (busje) naar Nungwi. Ik kan de daladala aanbevelen, is geinig en kost je slechts 3 euro ofzo.

Heb inmiddels een goedkopere ticket gevonden bij Turkish Airways, ruim 200 euro goedkoper.

Martijn, je hebt gelijk dat dit niet mogelijk is. Op zich geen probleem, dan maar via Dar Es Salaam en dan met een bus o.i.d. naar Nungwi.
Heb daar inmiddels een goede duikschool gevonden, East Africa Diving Center.

Accomodatie ben ik nog niet helemaal uit maar Jambo Brothers is goed aangeschreven op diverse sites en is ook niet te duur.

kijk even bij vlucht 24.nl ben voor 640 euro klaar

http://www.jetairfly.com
Hier kunnen hele mooie aanbiedingen bij komen naar zanzibar!

Hallo Andre,
kijk even op mijn site’s

www.safari-gehandicapten.com
www.safari-adventures.com
www.kilimanjaro-special.com

Ik heb nog een paar vragen over visum-aanvraag.

• Klopt het dat er geen visum vereist is voor Kenia, ik vlieg namenlijk via Nairobi op Dar-Es-Salaam (zelfde vliegtuig, dus alleen tussenstop)?
  • Visum kan op de luchthaven van Dar-Es-Salaam worden aangevraagd neem ik aan?

Ben er inmiddels achter dat een transit visum moet worden aangevraagd voor Kenia (tussenstop Nairobi), dit kan ook op de luchthaven zelf.
Ook op Dar Es Salaam kan visum ter plaatse worden aangevraagd.

Een gele koorts vaccinatie is verplicht vanwege de tussenstop in Kenia, toch maar even halen bij de GGD.

Hoi Andre,

ben jij er al uit waar je gaat overnachten?
Ook wij zijn op zoek naar een redelijk geprijsde accomodatie op een leuk strand op Zanzibar.

Heb jij voor Nungwi gekozen vanwege het duiken? Want dat gaan wij niet doen. Wij zoeken een niet zo druk maar wel gezellig strand.

Ik hoop op een snelle reactie.

groeten Carin

Hoi Carin,

Van wat ik van andere forumleden heb ik begrepen is Nungwi een erg gezellig stadje met een gezellig avond/nachleven.
De stranden zijn zeer mooi, zeker niet druk maar je vindt er wel overal eettentjes en duik/watersport mogelijkheden.

Mijn keuze is gevallen op Jambo Brothers vanwege de goede beoordelingen op internet. Prijzen variëren van 30 tot 50 dollar, kamers variëren dan van standaard kamer tot kamer met zeezicht en elektriciteit (A/C).

Wanneer zijn jullie van plan te gaan?

Groeten,

André

Nungwi is zeker de juiste keuze als je wat toeristischer wilt zitten. Er zijn veel barretjes, restaurantjes op het strand etc. Het is allemaal wel erg Europees ingericht wat ik zelf wat minder leuk vond. Ik ben daarna dus naar Paje gegaan, daar had je iets meer het hutjes op het strand idee, erg gaaf maar het is daar weer vrij rustig en duidelijk minder toeristisch. Prijzen zijn er dan ook wat lager. Wat betreft stranden en snorkelen etc verschilt het niet echt. Afwegen wat je wil dus!

1 like

Met kamers bij Jambo Brothers bedoel ik natuurlijk de bungalows op het strand.

Bedankt voor jullie reacties,
wij gaan in september.

Paje klinkt ook wel erg goed, ‘europees ingericht’ daar kunnen we tenslotte al dagelijks van genieten en ook die hutjes op het strand spreken me wel aan.

Nog even een vraagje, zijn er nog wel wat restaurantjes of barretjes daar?
En waar heb jij overnacht, dus wat is een goede aanrader?

ik hoor het graag!

Ik ben naar Robinsons place gegaan, echt super relaxed maar hun website geeft aan dat ze een sabatical doen dit jaar. Verder zijn er wel wat restaurants en bars in Paje, maar wat ik al zei, het is er erg rustig. Ik weet verder geen vergelijkbare hotels met van dit soort strandhutjes al zullen die er ongetwijfeld zijn, ook in Nungwi.

bedankt voor je reactie!
Ik ga internet nog eens afzoeken!

groeten Carin

PS Dus zelfs op Zanzibar heb een sabatical nodig :slight_smile:

Hoi Carin,

Wij (gezin met 3 kinderen) zijn net terug van onze vakantie in Tanzania en Zanzibar.
Op Zanzibar zijn we 3 dagen in Stonetown geweest (aanrader: Hotel Kiponda) en 6 dagen in Paje (aanrader: Ndame Beach Lodges).
Ndame Beach Lodges ligt op nog geen 10 minuten lopen van de 5-star PADi duikschool. Deze duikschool beschikt over uitstekend materiaal. Ik heb zelf 4 keer gedoken met mijn kinderen en dat is prima bevallen. De zee is wel behoorlijk ruw, dus je moet hier wel tegen kunnen. Wel is het zo dat er mooiere duikplekken zijn in de wereld, maar mooi is het zeker.
Paje is een heerlijk rustige plek, met wit zand, palmbomen, een azuurblauwe zee. Vanwege het lage water is het een ideale plek om te gaan kite surfen. Dit wordt dan ook volop gedaan. Er zijn leuke bars en restaurantjes op loopafstand van Ndame Beach Lodges. Het eten bij Ndame is overigens ook uitstekend en niet duur. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je mij via dit forum bereiken.

Groeten,

Alain

Kun je ook zelf rijden op Zanzibar met een huurauto.

Waarom zou je dit willen? Je kunt veel beter gebruik maken van dala dala’s, bussen, shuttels of Taxi’s (met een luxe taxibusje van Stone Town naar Paje kostte ons 10.000 TZS, ong. € 4,50 P.P.). Zelf rijden in Afrika is echt anders dan in Nederland en niet alleen omdat je links moet rijden. Routeborden heb ik verder niet kunnen ontdekken. Daarnaast ben je als “Mzungi” natuurlijk behoorlijk de klos als je brokken maakt. Volgens mij kun je beter een fiets huren als je er in je eentje op uit wil.

Dank je …ik ben overtuigd.

het leek me makkelijk omdat mijn dochter ergens midden op het eiland zit en wij aan de kust willen…konden we af en toe elkaar ontmoeten en rondtrekken

gewoon met het busje gaan, niets aan de hand.