Waar op Zanzibar?

Hallo!

Ik ga met een vriendin een weekje naar Zanzibar na een maand als vrijwilliger te hebben gewerkt bij Arush. Nu zijn we aan het kijken wat het leukste dorpje is om te verblijven, maar komen er niet helemaal uit. We zijn op zoek naar een niet te dure accommodatie (liefst hutje op het strand…), en willen 's avonds wel een beetje kunnen kiezen waar we wat gaan eten of drinken. We gaan er heen om te relaxen, en af en toe iets te ondernemen. Nungwi lijkt ons ff te commercieel, Kendwa heeft als voordeel dat je de hele dag door kan zwemmen (maar gebeurt daar 's avonds wel wat?), Matemwe schijnt mooie stranden te hebben, maar klinkt wel erg rustig. Jambiani klinkt als iets meer mogelijkheden aan beachbarretjes, maar heeft nadeel van eb/vloed…
Kent iemand Zanzibar zo goed dat je ons tips kunt geven die hierop van toepassing zijn, die niet in reisgidsen staan?

Hartelijk dank!

Misschien heb je hier wat aan:

Nungwi in het uiterste noorden van het eiland is een enorm leuke plaats!
Samen met een vriendin ben ik hier een week verbleven. Een prima hotel, met 's avonds leuke muziek op het strand, snorkeltrips etc. Mooi strand!

ik heb vorig jaar op kendwa gehangen. ik had daar een redelijk goedkoop) ligt wel aan je onderhandelskills huisje op het strand, tussen alle mooie hotels en resorts in. zat wel een soort van ontbijt bij, electriciteit doen ze alleen aan als ze er zin in hebben of als er veel klanten zijn, maar je krijgt wel je eigen stormlantaarn!! huisje met badkamer 2 persoonsbed.(met ontbrekende latten) ik heb 25$ betaald, maar dat kan je goedkoper (ik had malaria en had niet zo’n puf) sommige betaalden veel meer en anderen iets minder. (ik zat in het hoogseizoen en alle hotels next door zaten al vol, dus ik denk dat het nog wel veeeeel goedkoper kan)
het heet iets als Maleika, ik heb het telefoonnr niet meer, ze hebben ook geen website (ze hebben eigenlijk niets., maar alle taxi’s weet hun wel te vinden. ligt net naast het indiase restaurant, die weer naast kendwa rocks ligt (kan niet missen is allemaal 1 hobbelweg erna toe)
overdag kan je je er prima vermaken met snorkelen, henna, massages, varen wat voor trips dan ook, savonds is er altijd wel ergens een kampvuur met een paar trommels of een disco(tje), je kan overal makkelijk naar toe en het eten is overal lekker, van pizza’s tot grote kreeften.
overdag kan je ook naar nugwi met een bootje of lopen (wel weer op tijd terug voor de vloed komt), maar genoeg te doen daar.

1 like

Ik was in Bwejuu en zou dat niet aanraden. Saai, weinig te doen behalve snorkelen tussen de zee-egels, of fietsen op het strand, weinig keus in restaurants, de zee is erg ver weg en erg ondiep (en heel warm water doordat het ondiep is), en er is geen winkeltje ofzo, voor als je eens zelf wat fruit of koekjes wilt kopen. Volgens mij is Jambiani ook aan die oostkust toch?

hoi kim dit zijn een paar low budget maar hele leuke lodges aan de oostkust van Zanzibar:
www.kendwarocks.com
www.pajebynight.com
www.evergreen-bungalows.com

hier kun je het bounty eiland gevoel krijgen en het is er altijd gezellig, wees wel op tijd met boeken, het is nu hoogzeisoen voor Zanzibar en veel hotels en lodges beginnen al vol te raken. Je kunt naar Zanzibar vliegen voor tussen de euro 115,- / 125,- beetje afhankelijk van de koers van de dollar. Een busticket naar Dar es Salaam kost US$25,- en de overtocht naar Zanzibar per boot US$50,-/$70,- . Wil je meer tips advies mail me dan op info@ajabu-adventures.com

Ik heb geslapen in die Evergreen lodges. Wel mooie bungalowtjes hoor. Maar zie ook mijn eerdere post, die oostkust is leeg en saai en het water is ver weg, ondiep en erg warm.
En ik ben 4 dagen ontzettend ziek geweest van het eten van Evergreen, ik denk van het fruit bij hun ontbijt. Okee, ook niet verstandig om fruit te eten dat al open is gemaakt door anderen, maar ik had het eerder wel gedaan zonder problemen, en deze lodge zag er zo luxe uit dat ik verwachtte dat ze wel op de hoogte waren van “hygiëne-voor-tere-westerse-maagjes”. Man wat ben ik beroerd geweest. Wel waren ze erg lief en boden ze mij gratis flessen drinkwater aan voor mijn ORS-oplossingen en toen ik na 4 dagen weer een hap door mijn keel kon krijgen, kreeg ik ook ongesneden (!) mango’s van ze uit hun keuken. (Want er zijn dus geen winkeltjes in de buurt!)

Met een busje was ik ook langs Paje en Jambiani gekomen, allemaal een beetje hetzelfde. En veel van die lokale reggae-gasten die zichzelf helemaal cool vonden.

Oh is de boot al zo duur tegenwoordig, in 2004 kon je voor US$35 tot $40 enkele reis. Of bedoel jij die prijzen voor een retour?

Dit was inderdaad goed te doen :slight_smile: