Beste mensen,
Graag zou ik met mijn man voor twee in augustus naar Tanzania/Zanzibar willen.
Is het veilig te reizen als koppel naar deze plekken? Of moet je liever met een georganiseerde reis gaan?
Ik zou graag vanaf amsterdam willen vliegen en 1 week verblijven in Tanzania.
Op welk vliegveld moet je landen als je een safari wilt doen bij de ngorongoro krater?
De laatste week willen wij graag bijkomen op zanzibar.
Heeft zanzibar de mooiste stranden of niet (suggesties welkom 
-Vanaf welk vliegveld in Tanzania is het beste vliegen naar Zanibar?
-Welke vaccinaties moet je hebben voor deze twee plekken?
-Is het nodig om malaria tabletten in te nemen?
-Is een visum nodig?
-Welke site vliegreis/tickets boeken?
-kan je een scooter/motor of auto huren en zelf rondrijden in tanzania of is dit gevaarlijk
Is het ook mogelijk om voor 3 dagen naar zuid afrika te vliegen?
(Is dit een goede reisschema:
Dag 1 amsterdam naar tanzania eerste 5 dagen daarna 4 dagen zanzibar en van zanzibar naar zuid afrika vliegen en daar de laatste 5 dagen te blijven en dan naar amsterdam te vliegen?
Graag zie ik jullie suggesties tegemoet, bijvoorbaat dank Sharmila:dag:
Hoi Sharmila,
Wat een heerlijk vooruitzicht om naar Tanzania en Zanzibar te gaan! Je safari moet je organiseren. Het beste vanuit NL en niet ter plekke bij een Nederlandse organisatie of een reisbureau in Tanzania. Zanzibar kun je prima zelf regelen, maar je kunt het ook gelijk vastleggen, dan kun je relaxen tijdens je reis en hoef je je nergens druk over te maken.
Vanuit Amsterdam vlieg je naar Kilimanjaro op de heenweg en vanaf Zanzibar of Dar es Salaam terug. Zanzibar heeft prachtige stranden, zowel in het noorden als het oosten. Je hebt hepatitus A, DTP en gele koorts nodig. Malari tabletten worden sterk aangeraden. Het visum kun je ter plekke kopen of van te voren. Vliegtickets kun je makkelijk zelf via internet boeken. Zelf rondrijden met een auto in Tanzania of een scooter op Zanzibar is af te raden. Om voor 3 dagen naar Zuid-Afrika te vliegen is niet de moeite en kost heel veel geld.
Succes! Kijk voor meer info eens op www.kazurisafaris.nl.
Groetjes Saskia
Beste Sharmila,
Leuk dat Jullie op safari willen in Tanzania en daarna naar Zanzibar.
Het is als Koppel zeker veilig om te reizen naar de gebieden. Kijk voor meer advies eens bij de reisadviezen van het ministerie van buitenlandse zaken. Als je geen ervaring hebt met rijden in Afrika, dan is het zeker aan te raden om een safari georganiseerd te doen. Je vertrekt dan vanuit Moshi (bij de Kilimanjaro) of Arusha. Tussen Moshi en Arusha ligt Kilimanjaro Airport waar je vanuit Amsterdam heen kunt vliegen met o.a. KLM.
Je kunt na je safari vanuit Kilimanjaro Airport rechtstreeks naar Zanzibar vliegen met precision air. Als het gaat om Tanzania heeft Zanzibar zeker mooie stranden. Je vindt overigens ook mooie stranden op het vaste land, maar Zanzibar is bijzonder omdat het een heel andere cultuur is dan op het vaste land. Sterk aan te raden. Over het algemeen zijn de stranden in het noorden wat drukker dan in het oosten, maar ze zijn allemaal erg mooi.
Je moet voor Tanzania de vaccinatie hepatitis A, DTP en gele koorts hebben. Ook wordt er op Zanzibar nog steeds gevraagd om een cholera-stempel. Die kun je ook bij de GGD of travelclinic krijgen. Daarnaast zijn malaria-tabletten erg belangrijk vooral tijdens de safari. Neem je gele vaccinatie boekje mee, want daar wordt nogal eens om gevraagd.
Een visum is nodig en kost 50 euro in Nederland of 50 dollar als je op Kilimanjaro Airport aankomt. Het is prima te regelen bij aankomst.
Zelf rondrijden zou ik niet aanraden als je weinig ervaring hebt met rijden in Afrika.
Tegenwoordig is het heel makkelijk en redelijk goedkoop om naar Johannesburg in Zuid-Afrika te vliegen met fastjet (www.fastjet.com). Op zich is het een prima combinatie, maar het ligt er wel aan wat je daar wilt doen. Zuid-Afrika is groot en in vijf dagen kun je lang niet alles zien. Maar als het gaat om een klein gedeelte rond Johannesburg is het best de moeite waard. En vanuit daar is het natuurlijk ook weer makkelijk naar Amsterdam vliegen.
Ik hoop dat deze informatie je een beetje helpt bij de voorbereiding.
Groetjes Marion
www.caracalsafaris-tz.com