Nog een keer waar op Zanzibar?

Hoi,

Ik heb het al wel enigzins gezien, maar sommige informatie is misschien al iets verouderd.

We gaan as zomer naar Tanzania voor ons huwlijksreis! We eindigen op Zanzibar en ik twijfel enorm tussen Kendwa en Paje. We houden beide van duiken, een gezellig drankje en lekker eten. :zon02:.Heeft iemand enig idee waar we hiervoor het beste kunnen zijn?

En heeft iemand misschien nog leuke tips voor een fijn verblijf? Mag best iets luxer gezien ons reisdoel, maar we zijn heel wat gewend.

Excuus voor het nogmaals plaatsen, maar ben het hele forum afgeweest en zat nog steeds in twijfel.

thx. gr Mary

Hallo Mary,

Mijn ervaring er in Kendwa meer activiteit is dan in Paje. Zelf heb ik een duiktour gemaakt vanuit Kendwa. Wanneer je dit vanuit Paje doet dan zal dit dichterbij zijn, maar het verschil is niet enorm groot. Om te duiken zul je naar de oostkust moeten gaan omdat je daar het dichtst bij open zee zit.

Verder schijnt Key’s bungalows erg mooi te zijn. Je overnacht dan in bungalows aan het strand: http://www.allykeys.com/index.html
Key’s bungalows ligt aan de noord oost kant van Zanzibar bij Matemwe en Kigomani.

Verder heb je in Kiwengwa grote luxe resorts staan, dit ligt ook aan de oostkust, maar meer in het midden. Zelf ben ik twee dagen in Sultan Sands geweest en dat was erg mooi! http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g616018-d1157041-Reviews-Sultan_Sands_Island_Resort-Kiwengwa_Zanzibar_Zanzibar_Archipelago.html

In Stone town heb je 's avonds een soort van voedselmarkt. Dan staan er tientallen standjes waar ze eten klaarmaken en kun je zelf je avondeten bij elkaar zoeken opeten aan de kade. Is erg leuk om eens mee te maken!

Hoop dat je hier wat aan hebt en wanneer je meer vragen hebt dan hoor ik die graag!

Groeten Leonie

Hoi Mary, allereerst natuurlijk gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk. Wij sturen onze honeymoners meestal naar 1 nacht www.theswahilihouse.com en dan enkele dagen beach www.rasmichamvi.com of www.bellevuezanzibar.com of www.sunshinezanzibar.com
veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes Judith

Bedankt voor de goede tips!

Kijk er enorm naar uit.

gr M

Hallo!

Weet er iemand waar je het beste kunt duiken op Zanzibar? Ik las al dat het aan het noorden of oosten moest zijn… Wat staat het beste ‘aangeschreven’? ( voor zover dat bekent is)
Ik wil heel graag dolfijnen zien en ik las dat dat in kizimkazi kan… daarom dacht ik dat het handig was om daar al ergens in de buurt te verbleven en te duiken… In Paje, Hakuma Majiwe misschien? Weet iemand hoe het daar is?
En hoe lang het reizen is van Stone town naar Paje naar en naar Kizimkazi?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes LoRo

Ook wij willen een weekje op Zanzibar doorbrengen, de oostkust lijkt wel erg mooi, maar onze vraag is ook: wat is een mooie plaats om te overnachten?

Wat wij zoeken is:

  • mooi strand (maar dat is overal wel, volgens mij)
  • gezelligheid, wat restaurantjes, misschien een strandbarretje
  • geen massa’s mensen
  • het liefst willen we in een hutje op het strand overnachten

graag lees ik jullie reacties.

O, ja moet je van te voren reserveren?
we gaan in september.

Hoi Carin,

Volgens mij voldoet Ndame Beach resort prima aan jouw verwachtingen in Paje. Ik kom er net vandaan. De nieuwe Duitse eigenaar (Hans) heeft het prima voor elkaar. Dit ressort voldoet aan al jouw “eisen” en is niet duur, vergeleken met een hoop andere ressorts op Zanzibar. Voordeel is verder dat je hier palmbomen hebt en die tref je in het Noorden van Zanzibar niet aan, aan de kust. Verder zijn er ligstoelen, ligbanken en hangmatten waar je gratis gebruik van kunt maken. Het eten bij Ndame is prima en niet duur. De staf (ong. 30 mensen waarvan een stuk of 6 Masai voor de bewaking) is heel erg vriendelijk en behulpzaam. Google maar eens op Ndame en je vindt vanzelf de site van hun.
Mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik dat wel via dit forum.

Groeten,

Alain