Zanzibar naar Malawi

Hoi hoi,

In oktober ga ik backpacken vanuit Dar Es Salaam naar Zanzibar en van daaruit richting Malawi.

Een paar vraagjes;

• Welke stranden zijn leuk op Zanzibar, ik zoek iets rustigs, maar niet iets uitgestorvens. Iemand aanraders voor een leuk en goedkoop(!) hostel?

• goedkoop hotel/hostel in Dar, liefst dicht bij de haven, aanraders?

• De tocht tussen Dar en Malawi, zijn er nog aanraders daar om te bezoeken? Ik heb goede dingen over Iringa gehoord maar verder weinig. Ook tips over vervoer?

Hartelijke groet en bedankt!

Caer

Op Zanzibar kan ik Nungwi/Kendwa aanraden. Het is daar wel vrij prijzig, maar er is wat meer te doen dus leuker als je alleen reist. Als je (een stuk) goedkoper wil zitten kun je naar Paje gaan, heel relaxed maar er is feitelijk niet zo veel te doen. Het is meer iets voor romantische stelletjes :vak02:
Ik heb zelf niet overnacht in StoneTown maar volgens mij is daar wel genoeg te doen, alleen weer geen leuk strand…

In Dar is Mikadi goed te doen. Soort camping met wat strandhuisjes, het ligt niet ver van de haven, je moet er met een pontje naartoe.

Tussen Dar en Malawi in ligt wat mij betreft niks interessants, behalve Selous. Het begint pas weer interessant te worden in Malawi. Geen idee waarom je goede verhalen hebt gehoord over Iringa, er is helemaal niks te doen. Misschien als uitvalsbasis naar een park ofzo, maar het stadje zelf is dood.

Hoi hoi,

Dank voor je snelle reactie.

Wat is er zo leuk aan Selous? Ik ben wel benieuwd nu…

Dank ook voor de tips voor Zanzibar en Dar, daar ga ik zeker mijn voordeel mee doen.

En is Mbeya beetje leuk?

Caer

Selous is een game-park, minder druk dan andere parken dus zeker een aanrader. Mbeya is net als Iringa een vervelend gat. Eigenlijk nog wel erger dan Iringa.

Nou…Iringa is dé uitvalsbasis voor het Ruaha park. Eén van de beste parken van Tanzania en bij uitbreiding Oost-Afrika. Met als bijkomend voordeel dat de entreegelden een stuk lager liggen dan de Selous.
Dus Iringa…niks te doen…vind ik een wel erg rare uitspraak.
Udzunga national park ligt ook op de route, ook te bekijken.
De regio rond Mbeya heeft ook heel wat te bieden.
Grappig om te lezen dat er “tussen Dar en Malawi enkel Selous ligt dat de moeite is”…

1 like

Hoi Koelan,

Ik hoor verschillende dingen over dit gebied, dus het is fijn om van jou te horen dat er wel degelijk dingen te doen zijn. Ruaha was ons ook al opgevallen, is dit echt zo´n mooi park?

Heb je verder misschien nog tips? leuke hostels of activiteiten?

Alvast bedankt,

Caer

Dan moet je leren lezen.

Ruaha park is niet Iringa. De topicstarter zegt goede verhalen over Iringa gehoord te hebben. Ruaha is nergens genoemd. Ik meld dat Iringa een saai gat is. Dus stellen dat Iringa leuk is omdat je vandaaruit naar Ruaha kunt is hetzelfde als zeggen dat Urk leuk is omdat je van daaruit naar Amsterdam kunt. En ook Mbeya is gewoon een saai gat waar geen reet te doen is, dat is en blijft mijn antwoord op de vraag van Caer.