Hallo Gambia kenners,
wij gaan voor de eerste keer en ik heb al veel info kunnen vinden op deze site, maar las ook ergens terloops iets over zandvlooien. Ik kan er verder niets over vinden, maar zijn er idd zandvlooien in Gambia? Dit zou zeer slecht nieuws voor ons zijn omdat mijn man daar verschrikkelijk allergisch voor is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hoi Globetrotter!
ik ben ze in al die jaren nog nooit tegen gekomen! Heb er ook nooit over gehoord in Gambia.
Een zwerfhond zal vast vlooien kunnen hebben, maar dat is weer een héél ander beestje natuurlijk…
Op het andere forum heb ik er regelmatig over gelezen en het kan ontzettend vervelend zijn.
Zelf heb ik er gelukkig nooit last van gehad, maar ik weet van anderen dat ze er wel heel veel last van hadden.
Anders daar even lezen.
Anders in ieder geval goede slippers dragen en gebruik maken van de, altijd gratis, ligbedden! :vak02:
Hoi, was dat een forum over Gambia? Ik hoop van niet, want slippers zijn echt niet afdoende.
Yes, en ik wilde niet reageren meer, maar slippers zijn echt niet voldoende en een strandbedje ook niet.
Als je echt allergisch bent, zoals hierboven geschreven wordt, dan zou ik niet weten hoe het te voorkomen.
Hopen dat je ze niet tegenkomt, meer kun je niet, maar op het Gambiaforum komt het toch regelmatig terug en het lijkt mij beslist niet fijn.
Misschien heb ik altijd op de juiste stranden gelegen, want wij zijn ze nog nooit tegengekomen.
Maar als anderen dat wel hebben zullen ze op bepaalde plekken vast te vinden zijn.
Ikzelf gelukkig ook niet hoor en loop op het strand rustig op blote voeten, maar ik ken anderen, die er wel last van hebben gehad.
Misschien verschilt het ook per persoon, ik weet niet hoe dat met zandvlooien is / werkt.
Denk dat ze ons niet zo lekker vinden…
Zandvlooien leven in vervuilde zandgronden. Dus niet per definitie op het strand maar ook in hutten met aangestampte grond enz.
Op het strand heb ik ze inderdaad niet opgemerkt maar er zitten veel honden enz. op het strand die dus daar waarschijnlijk ook hun behoefte doen.
Bij de hotels en dergelijke valt dit denk ik erg mee. Maar als je het binnenland in mocht gaan zou ik wel goede schoenen dragen en zodra je een gelegenheid hebt goed wassen.
Dettol doekjes meenemen en regelmatig je onderbenen daarmee afdoen is misschien ook een optie.
En als je goed met Deet bent ingesmeerd zal het wel meevallen, daar houden ze ook niet van.