Hallo allemaal,
Wat een gezellig forum is dit Gambia forum!
Normaal reizen wij met 2 kinderen om lekker een land te leren kennen. Wij zijn al op vele plekken op aarde geweest. Nu dachten we even wat heel anders te doen: een strandvakantie!!
We willen niet te ver vliegen voor een weekje weg… Toen viel ons oog op Gambia. De sfeer die ons van diverse vakantieplaatjes tegemoet komt, spreekt ons zeer aan. Op dit moment leuke aanbiedingen bij TUI. Op de boekingssite krijg je ook de nodige informatie… Mmm vreemd dat er niets over vaccinaties bij stond. Toch maar even gekeken op een bekende site (vaccinatiesopreis.nl of we de nodige inentingen hebben (ja!) maar toen zag ik ook malaria staan…
Stom, even niet aan gedacht… Hele land staat aangegeven als malariagebied, dus ook de kust. Als ik dit forum goed heb gelezen is het inderdaad ook echt noodzakelijk, ook aan de kust.
Ik wou alleen even mij verbazing uiten dat als je even niet oplet je dit dus zomaar boekt enneh kan me heel goed voorstellen dat menig ‘all inclusive’- vakantieganger (dan bedoel ik even flink door de bocht genomen, de mensen die hun strandbedje niet afkomen en denken vaccinaties?!? Is dat nodig dan?!?) hier dus helemaal niet bij stilstaat en gewoon onvoorbereid op pad gaat (of zou dit in de praktijk meevallen??).
Ach, wij balen gewoon even dat we dachten de bestemming gevonden te hebben voor een weekje lekker weg. Het is heel persoonlijk maar voor een weekje strand/zwembad hebben wij het er niet voor over om malariatabletten te slikken. Bovendien blijkt ons zoontje allergisch te zijn (afgelopen zomer) en moet hij overstappen op Lariam ipv malerone junior… Geen zin om dat nu uit te proberen…
Maar Gambia komt op ons lijstje hoor! Maar dan inclusief binnenland en niet alleen voor een weekje strand!
Groetjes