Ik ga in januari naar Seaview Garden & Villas in Kololi.
Dit word mijn eerste keer Gambia en heb een paar vraagjes.
Heeft iemand ervaring met Seaview Garden & Villas? Zoja, is het positief of negatief?
Welke inentingen kan ik het best nemen? Neem sowieso die voor gele koort en malaria pillen.
Heb je 's avonds heel erg veel last van muggen en insecten?
Is het stand mooi?
Het liefst zet ik er nog wel 100 vragen bij maarja.
Alvast bedankt en zou het erg op prijs stellen als iemand me hier iets over zou willen vertellen
Geweldig dat je naar Gambia gaat. Wij gaan eind januari voor de derde keer. Alleen wij gaan naar Djeliba. Op zich zijn alle hotels niet slecht hoor. Seaview ben ik nog nooit geweest. Wel er vlakbij gegeten.
Voor de inentingen kan je het beste maar even de GGD bellen en daar een afspraak maken. Zij kunnen je precies vertellen welke medicijnen het beste zijn en welke je nodig hebt. Gelek oorts en malaria is sowieso een must.
Sávonds heb je geen last van muggen althans wij hebben die nog nooit gezien in januari.
Het strand is prima. Verwacht geen Scheveningen, maar het is te doen.
Succes met de voorbereidingen iig.
Hallo,
Bedankt voor je reactie!
Ik verheug me er echt op, oke gelukkig want ik had nog niks gehoord over seaview dus wil niet zeker of het goed is.
Is goed ik zal binnenkort even bellen. Oke gelukkig, maar neem wel genoeg DEET mee.
Dankjewel voor de antwoorden
Leuk! Op Zoover zijn trouwens wel ervaringen te vinden toch?
Muggen zijn er zeker wel hoor, maar je ziet ze inderdaad niet. Kleine rakkers in vergelijking tot de exemplaren hier
Maar er is slechts 1 prikje nodig… Zoals al gezegd: langs de ggd voor prikken en malaria profylaxe.
Hoe lang gaan jullie?
Ja klopt maar misschien zijn er mensen geweest die ervaring hebben met het hotel.
Maar als je een inenting hebt gehad voor gele koort, malaria pillen en DEET 30% mee hebt is het toch genoeg?
Ik ga het sowieso nog navragen bij de ggd hoor.
Maar 8 dagen helaas, aangezien het mijn eerste keer word en niet weet of het land mij trekt.
De meesten zijn jaren geldig. Enkele zelfs 15 of langer dus je bent er na de eerste keer wel even vanaf. Dat scheelt
En ook fijn voor andere landen hoor! Hep. A en DTP worden voor bijv. Turkije ook aangeraden… Wist je vast niet
Ja inderdaad daarom!
Klopt maar ik ben ook in turkije geweest (Alanya) er daar hoefde het niet aangezien het toeristisch is.
Het is inderdaad makkelijk aangezien ik volgend jaar voor 5maand op stage moet en weet nog niet welk land,
ik dacht aan azië of amerika maar misschien ben ik na deze vakantie wel helemaal weg van Gambia!
Je weet maar nooit
Gambia; je houdt ervan of je komt er nooit meer terug. Een middenweg is er eigenlijk niet
Maar hou je van zon, zee, strand, absolute afwezigheid van stress, altijd vriendelijke mensen, lekker uit eten voor zeer weinig… Dan zit je in Gambia goed.
Vrienden kwamen laatst terug van bounty eiland Zanzibar, maar gaven toch echt de voorkeur aan Gambia. En dat heeft het te danken aan zijn mensen. Het heet niet voor niets de ‘Smiling coast of Africa’…
Dat klinkt allemaal super!
Maar ik ga het beleven en ben benieuwd wat ik er van vind
En ik hoorde ook dat je niet met je blote voeten over het stand moet lopen ivm rare insecten en larven ofzo?
En dat je je handdoek niet moet omdraaien en er dan op gaan liggen?
Heel apart maar ik heb nog zooo veel vragen haha en ik lees overal wel iets maar heel veel dingen worden ergens anders juist het tegenovergestelde van verteld.
Geen blote voeten op het strand??? Hahaha…
Daar heb ik nog nooit van gehoord! De afgelopen 20 jaar niet tenminste…
Meer dan slippers heb je niet nodig in Gambia en op het strand lekker ‘barefoot’, al is het zand wel erg heet hoor!
Haha ja weet ik veel, ik vond het ook al een beetje raar maarja!
Ik heb nog een tijdje om van alles uit te zoeken.
Wat zijn bijvoorbeeld spullen die je echt niet mag vergeten, van die kleine dingetjes
Maar eigenlijk hoef je naar Afrika niet echt andere dingen mee te nemen dan naar Spanje hoor. Behalve je flesje muggenmelk met Deet natuurlijk. Een reisstekker kan handig zijn. Weet niet of Seaview Engelse stopcontacten heeft…
Goed gevulde iPod en/of goed boek voor op het strand misschien?
Contant geld. Pinnen kan je er niet. Met creditcard kan het, maar is niet meest handig.
Die vergeet ik absoluut niet
Ooh oke, dan komt het vast wel goed.
Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor 8dagen? (2personen)
En stel je voor er gebeurt iets is er dan ook een ziekenhuis of arts dichtbij?
Geld is een beetje afhankelijk van hoeveel trips je maakt. Maar met 50 euro per dag kom je met z’n tweetjes een heel eind!
Je mag mij anders je privé emailadres wel via een privé bericht sturen. Dan mail ik je info over een hele goede gids plus info over trips en de kosten ervan.
Ik zou toch maar uitkijken met het strand hoor.
Zelf loop ik langs het water echt wel op blote voeten, maar je zou niet de eerste zijn, die last krijgt van volgens mij zandmugjes of vlooien. En daar kun je enorm veel problemen door krijgen.
Ik weet dat er op het Gambiaforum nog wel eens over gesproken wordt.
Deet … ik zou een hoger percentage meenemen en in de kamer zeker airco of een ventilator.
Dat scheelt weer muggen in de kamer.
Voor Gambia heb je ook een cholerastempel nodig, ook al hebben ze er nog nooit naar gekeken.
Laat je goed voorlichten en ga niet af op alleen gegevens van verschillende forums.
Alvast een goede tijd toegewenst!
Ja klopt, ik ga ook nog goed informeren hoor!
Airco neem ik sowieso
Een stempel heb je alleen nodig wanneer je de grens over gaat naar senegal, maar kan altijd handig zijn.
Bedankt voor je informatie.
Dankjewel!
Ik moet voor Gambia altijd een cholerastempel hebben.
Dat is nl het enige, waar ik bij de GGD voor moet betalen, want de inentingen heb ik allemaal al en het recept voor malarone krijg ik zo mee.
Vandaar dat ik dit weet … iets van 10 euro meen ik. Maar elk jaar gaan ook die bedragen omhoog.
Voor Senegal heb je ook dat gele boekje nodig, maar mij hebben ze er nog nooit naar gevraagd en het blijft altijd in mijn tas zitten.