Voor Tibet heb je een speciaal visum nodig, die volgens mij alleen een reisorganisatie in Tibet kan aanleveren. Treinkaartjes kan je aankopen, maar dit visum heb je nodig als je in de trein stapt die naar Tibet gaat.
Vliegtickets naar Tibet, kan je naar mijn weten niet zelf aankopen.
Voor Tibet heb je een speciaal visum nodig, die volgens mij alleen een reisorganisatie in Tibet kan aanleveren. Treinkaartjes kan je aankopen, maar dit visum heb je nodig als je in de trein stapt die naar Tibet gaat.
Vliegtickets naar Tibet, kan je naar mijn weten niet zelf aankopen.
Xishuanbanna
Jinghong is de hoofdstad van deze provincie en is toch niet al te groot, ze zijn echter wel overal aan het bouwen. Het is een zeer tropische en groene stad, waar het leven tot laat in de avond op straat doorgaat (overal barbecues). Er rijden een paar kleine bussen en dan heb je het wel gehad met het openbaar vervoer. Jinghong bestaat eigenlijk uit 2 delen met in het midden de Mekong rivier, hier kan je met een speedboot plus banaan opvaren.
Bananen zijn erg goedkoop hier en overal zie je bananenplantages in Xishuanbanna, al het fruit is eigenlijk wel goedkoop (mango, kokosnoten, ananas). Vis uit de rivier kan je laten barbecuen. Wat ik regelmatig kocht is een soort pannenkoek met een zoete substantie en dit zou uit Thailand komen. In Jinghong zie je ook wel ‘kantine restaurants’, er staan bakken met eten klaar en je wijst aan wat je wilt en dat betaal je dan, zeer goedkoop.
Vervoer naar Jinghong is of met het vliegtuig of met de bus, er is geen trein. Ik zou vanaf Kunming met de bus reizen en niet vanaf Lijiang zoals wij hadden gedaan. Van Kunming naar Jinhong (8 uur volgens mij) gaat de bus over een nieuwe weg en vanaf Lijiang (15 uur ofzo)gaat hij over kleine bergwegen en dit met een hoge snelheid…
In Jinghong zie je veel boeddhistische invloeden en er zijn veel minderheden. In Jinghong hebben wij een aantal tropische tuinen bezocht, een boeddhistische tempel in een park (Manting park) waar ze ook olifanten en papagaaien shows hebben.
Een uur a 90 minuten met de auto van Jinghong heb je ook een park (Wild Elephant Valley) waar je wilde olifanten kan zien. Bij de ingang van het park heb je een klein museum over olifanten, een vlindertuin en ze wat andere beesten in een aantal verblijven. Als je de wilde olifanten wilt zien moet je met een stoeltjeslift naar het gebied waar ze vaak komen (35 minuten met de stoeltjeslift ongeveer 2 kilometer). Je moet geluk hebben om de olifanten te zien, wij hebben ze toen gezien een stuk of 10 met een aantal kleintjes. Het gebied waar je kunt lopen is afgeschermd met hekken/palen, zodat het veilig is.
Wij zijn ook nog naar Wangtianshu Tropical Rainforest Park dat was circa 3 a 4 uur met de bus van Jinghong. Na een bootritje van een kleine 10 minuten kom je bij de ingang van het park en kan je de ‘jungle’ bewonderen. De attractie in dit park is de looproute/touwbrug hoog in de bomen (34 meter hoog en aardig lang)
http://www.china.org.cn/travel/2013-12/18/content_30928075_3.htm