Zelfstandig naar Tibet reizen via China?

Hoi,
volgend jaar wil ik vanuit china overland naar tibet reizen. waarschijnlijk via chengdu. Hier wil ik dan een visum aanvragen voor tibet. heeft er iemand ervaring met het zelfstandig overland naar tibet reizen? of moet je nog steeds in groepen zijn? zoja, dan lijkt het me wel mogelijk om in chengdu met anderen een “groep” te vormen.
En weet iemand misschien een site waar ik informatie kan vinden over de wisselende omstandigheden binnen tibet. Welke gebieden nu “open” zijn voor toeristen en welke niet??

alvast bedankt!!!

groetjes judith

hai judith

ik heb me helemaal wezenloos gezocht en nog steeds geen site gevonden over hoe en wat. het is allemaal vreselijk onduidelijk en de officiele lezing is een heel andere dan hoe het er werkelijk aan toe gaat.

meer info kun je al vinden in het topic over de treinreis naar lhasa.
ikzelf vertrek over 2 weken en zal eind sept. de trein nemen van beijing naar lhasa. kan ook vanaf chengdu.
wij reizen met china visum maar zonder permit of wat dan ook. in tibet zelf zullen we moeten kijken waar we verder nog naartoe willen…
ik zou dus zeggen, hou mn log in de gaten, ergens in oktober zullen mijn ervaringen er daar wel opstaan.

hou er wel rekening mee dat volgend jaar aug. de olympische spelen zijn. druk, duur, bureaucratisch!!
veel succes en plezier met voorbereiden!

Beste Judith,

Ik ben van plan om ook via Chengdu Tibet in te gaan. Wij vetrekken zo rond 24 november deze kant op. Wij hebben met diverse mensen contact gehad hierover en het schijnt dat je voor rond de 120 euro deze kant op kan gaan met de trein. Permit en alles zit hierbij in. Wij hebben deze informatie vorige week gekregen van mensen die dit gedaan hebben. Het schijnt in Chengdu makkelijk te regelen zijn. Ik kan deze informatie naar je toe mailen.

Groetjes Isabel