Vanuit Chengdu naar Tibet en Mount Kailash

Wij gaan midden juli 2016 naar Chengdu in China en willen vanuit daar per trein naar Lhasa. In Tibet willen we de trek rondom Mount Kailash doen. Wie heeft tips voor ons? Conny

Weet je dat je voor Tibet een vooraf georganiseerde reis nodig hebt? Die reis kun je regelen met een reisagent in Tibet. Want die reisagent zal dan zorgen voor jullie Tibet permit. Die permit hebben alle buitenlandse touristen in Tibet nodig (naast het Chinese visum). Daarvoor moet je van te voren dus een reisprogramma (met te bezoeken paatsen) afspreken met de reisagent, want die plaatsen komen op de permit te staan. Daarnaast regelt de reisagent de voor iedere dag dat je in Tibet bent de verplichte gids. En voor buiten Lhasa de het verplichte privé-vervoer met chauffeur. Aan die regels valt niet te ontkomen. Maar als je een zogenaamde privé-tour boekt, dan kun je zelf wel je reisprogramma samenstellen. Nadeel van een privé-reis is dat dat (vrij) duur is want dan kun je de kosten van een de verplichte gids en auto met chauffeur niet delen. Dat kun je wel als je een groeps-tour boekt bij een reisagent in Tibet. Alleen is het programma dan natuurlijk niet zelf samen te stellen. Voor ideeë over wat er in Tibet te zien is, neem een kijkje op mijn website www.ellenebens.nl. Ik ben al negen keer in Tibet geweest en ga binnenkort voor de tiende keer daar heen. Ook heb ik de kora rond Mount Kailash drie keer gelopen. Heb je nog meer vragen, stel ze mij gerust. Succes met het plannen van jullie reis.

1 like

Dank je wel! we wisten dit maar we hoopten dat het anders zou zijn. We gaan even op je website kijken, groet Conny

QUOTE=Tibetlover;1116200]Weet je dat je voor Tibet een vooraf georganiseerde reis nodig hebt? Die reis kun je regelen met een reisagent in Tibet. Want die reisagent zal dan zorgen voor jullie Tibet permit. Die permit hebben alle buitenlandse touristen in Tibet nodig (naast het Chinese visum). Daarvoor moet je van te voren dus een reisprogramma (met te bezoeken paatsen) afspreken met de reisagent, want die plaatsen komen op de permit te staan. Daarnaast regelt de reisagent de voor iedere dag dat je in Tibet bent de verplichte gids. En voor buiten Lhasa de het verplichte privé-vervoer met chauffeur. Aan die regels valt niet te ontkomen. Maar als je een zogenaamde privé-tour boekt, dan kun je zelf wel je reisprogramma samenstellen. Nadeel van een privé-reis is dat dat (vrij) duur is want dan kun je de kosten van een de verplichte gids en auto met chauffeur niet delen. Dat kun je wel als je een groeps-tour boekt bij een reisagent in Tibet. Alleen is het programma dan natuurlijk niet zelf samen te stellen. Voor ideeë over wat er in Tibet te zien is, neem een kijkje op mijn website www.ellenebens.nl. Ik ben al negen keer in Tibet geweest en ga binnenkort voor de tiende keer daar heen. Ook heb ik de kora rond Mount Kailash drie keer gelopen. Heb je nog meer vragen, stel ze mij gerust. Succes met het plannen van jullie reis.
[/QUOTE]

@Tibetlover: Zijn alle aanbieders die ik via internet kan vinden voor de rondreis in Tibet (en de treinreis Lhasa naar Chengdu) te vertrouwen?
Ik ben nu “in gesprek” met Tibettravel. Het retour Amsterdam naar Chengdu kan ik zelf wel regelen :slight_smile:

Op die vraag kan ik geen antwoord op geven. Ik ken niet alle aanbieders. Ik ken in feite nauwelijks aanbieders omdat ik, ondanks dat ik tot nu toe al 10 keer in Tibet gereisd heb (waarvan alleen de eerste drie keer met een Nederlandse reisorganisatie) mijn reizen niet met een aanbieder uit Tibet regel. Wel regel ik mijn reis lokaal met mijn Tibetaanse contacten, die de Tibet permit dan weer via een reisagent in Lhasa regelen. Wel kan ik je naar de reisgids van Lonely Planet over Tibet (het boek) verwijzen. Hierin worden betrouwbare reisagenten in Tibet genoemd. Ook zou je kunnen informeren bij Losang van The Land of Snows. Dat is een Amerikaan die al heel lang in China / Tibet werkt en daar reizen organiseert. Hij heeft meer zicht op betrouwbare reisagenten in Tibet. Je kunt hem een email sturen. Zijn website is http://www.thelandofsnows.com. Daar staat veel info over reizen naar en in Tibet op. Je kunt hem ook vinden op Facebook. De vliegreis van Amsterdam naar Chengdu en terug moet je zo wie zo zelf regelen. Dat kan een reisagent in Tibet niet voor je doen. Als je nog andere vragen over reizen naar en in Tibet hebt, dan kun je me die natuurlijk stellen. Succes met het regelen van je Tibet reis!

Koning Aap biedt de rondreis met de kora om de Mount Kailash ook weer aan! De problemen rondom de grens zijn blijkbaar opgelost, er is een nieuwe grensovergang. In september gaat er weer een schitterende reis met een kleine aanpassing op het einde via de nieuwe grensovergang.
Deze reis gaat ook via Chengdu, Lhasa, naar Mount Kailash.

Op dit moment is de grens tussen Tibet en Nepal - bij een nieuwe grenspost genaamd Gyrong, dus niet die bij Zhangmu/Kodari - nog niet open voor buitenlandse reizigers. Hij is al wel langere tijd open voor Nepalezen en Chinezen. De verwachting was dat Gyrong op 1 juni jl. open zou gaan voor buitenlandse reizigers. Maar dit is dus niet gebeurd. Verwacht wordt dat deze grenspost binnenkort wel open gaat, maar officieel is daarover momenteel nog niets bekend.

Oke, het blijft dus spannend hoe van Tibet in Nepal te komen. Dank je voor de aanvulling, Tibetlover.

Graag gedaan. Die reis van Koning Aap is inderdaad erg mooi. Ik heb hem zelf een aantal jaren geleden twee keer gedaan (toen de noordelijke route er nog in zat en je nog met landcruisers rondreed).

Ja, geweldig! Ik ben zelf ook al 2x met de landcruiser terug naar Nepal gegaan. Waarvan 1x door de sneeuw. Én als zeer bijzondere ervaring volle maan op het basecamp. Met een compleet heldere sterrenlucht. Erg koud, maar zó indrukwekkend. Ervaring om nooit te vergeten!!
Ik ben erg benieuwd naar Oost-Tibet, die staat ook al enige tijd op mijn wenslijst. Ik hoop die Kora dit jaar te mogen gaan lopen.

Ik neem aan dat je West-Tibet bedoeld, want daar ligt Mount Kailash. Oost-Tibet ziet er heel anders uit. Ja, de kora rond die berg lopen is een ongelofelijke ervaring en ik heb het drie keer mogen doen. Ik heb onlangs foto’s van de kora op mijn website gezet. Er staan overigens heel veel foto’s van mijn Tibet-reizen op mijn website. Als je benieuwd bent, neem dan een kijkje: www.ellenebens.nl

Ja, tuurlijk. West-Tibet… En ik had inderdaad al genoten van je prachtige foto’s!!

Er is op dit forum bij “Reisgenoten” nog een ander stel, dat belangstelling voor de Koning Aap reis heeft. Ik weet niet of je dat gezien hebt. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=200880&p=1137268#post1137268

Hahaha, grappig! Die had ik nog niet gezien. Dat is mijn vriend ������ Dat is helaas dus hetzelfde stel. Er zijn dus nog steeds 4 medereizigers nodig om deze reis door te laten gaan.

Jammer voor je. Maar ik heb daar het advies gegeven ook eens bij reisagenten in Lhasa te kijken voor reizen naar West-Tibet. Je kunt je reizen met reisagenten daar tegenwoordig prima via internet / e-mail regelen!