De reis naar Llhasa ter plaatse regelen?

Wij hebben plannen om naar Chengdu te vliegen en hier vandaan met de trein naar Lhasa te gaan.
Ik weet dat je voor je permit met een georganiseerde tour moet reizen en vraag me af of het veel goedkope zal zijn om dat in Chengdu te regelen.
Wanneer je in Chengdu bent zul je er een paar dagen voor uit moeten trekken, maar in die tussentijd kun je een plaatselijke tour doen.

Heeft iemand ervaring en zo ja, welk tour bureautje is dan het meest geschikt?

groet,
Fiederelsje.

Nee, het is op zich niet goedkoper het in Chengdu te regelen. Als je het via een reisagent in Chengdu regelt, dan zal deze het op zijn beurt weer moeten regelen met een reisagent in Lhasa. Want alleen een reisagent in Lhasa kan je Tibet permit regelen. Zo zijn er dus twee reisagenten, die aan jouw reis moeten verdienen. Je kunt je reis dus net zo goed direct met een reisaent in Lhasa regelen. Dat gezegd hebbende is het, als je zo goedkoop mogelijk in Tibet wilt reizen, de kunst om een groepsreis van een reisagent te vinden, waar bij je je kunt aansluiten. In principe geldt, hoe meer deelnemers, hoe goedkoper de reis wordt. Er zijn in Chengdu ook een aantal hostels, die goedkope reizen naar Tibet aanbieden. Namen voor aanbieders van reizen naar kun je o.a. in de Lonely Planet van Tibet vinden. Hou er rekening mee, dat het aanvragen van de Tibet permit zo’n 2 a 3 weken duurt (ook afhankelijk van de plaatsen, die je wilt bezoeken). Dus je moet er meer voor uittrekken dan een paar dagen. Het handigst is het dan ook je Tibet reis thuis via internet/email alvast te regelen. Succes met het plannen van je reis!

1 like

Bedankt voor je snelle antwoord.
Weet jij toevallig in Lhasa een travelagent?

In sommige beschrijvingen van reisbureautjes (bijvoorbeeld bij Tibetdiscovery) lees je dat je vanuit Chengdu in een paar dagen je permit kan hebben… dus kennelijk niet.

groet!

Hoewel ik vaak in Tibet ben geweest, heb ik geen ervaring met reisagenten in Lhasa, die goedkope groepsreizen organiseren. Daarom verwijs ik ook naar de Lonely Planet. Je kunt natuurlijk ook via googlen op internet reisagenten proberen te vinden en bij hen via de hun website en de email aan info komen dan wel info opvragen.