Reizigers gezocht voor Tour Lhasa-Nepal (eind september)

Hoi, wij willen eind september vanuit China via Tibet naar Nepal reizen. We hebben inmiddels geprobeerd e.e.a. te regelen maar het lijkt dat een georganiseerde tour noodzakelijk is. Om de kosten hiervan te drukken zoeken we daarom mensen die zo’n zelfde reis willen doen!

Wij willen met de trein (bijv. vanuit Chengdu) naar Lhasa, daar enige dagen blijven voor de belangrijkste bezienswaardigheden en dan met een jeep door naar Kathmandu.
We hebben op dit moment een tour gevonden via een hostel in Chengdu voor 7 dagen (Chengdu – Kathmandu), kosten incl. treinticket (hardsleeper) bij 3p. 6.000rmb (EUR 600), 4p. 5.000rmb (EUR 500). We staan echter open voor andere tours, zolang we maar met de trein naar Lhasa gaan en doorrijden naar Nepal!

Groetjes Dennis & Iris

7 dg voor Chengdu tot aan Kathmandu?

ik zou gewoon in Chengdu je treinticket boeken tot aan Lhasa. Destijds (okt 2007) kostte ons dat vanuit Beijing 120 euro.

In Lhasa wemelt het van de tour burootjes, in elk hostel hangen briefjes met verzoek tot reisgenoten.
Wij hebben 1.5 week in Lhasa doorgebracht. Ik vond dat zelfs nog te kort, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Vervolgens zijn we in 5 dagen (via Everest) doorgereden naar Kathmandu. Voor 4 personen betaalden we destijds 500 dollar voor de hele tour + 100 dollar (pp) voor je Everest permit.

Volgens mij kun je het dus beter ter plekke regelen…

Dat was ook ons plan ja… maar helaas is dat op dit moment niet mogelijk! Om in Tibet te reizen moet je nu steeds een gids bij je hebben die het originele permit heeft, en daar bovenop krijg je dat permit alleen als je ook al kunt laten zien hoe je Tibet gaat verlaten. Vandaar dat we het nu op deze manier gaan doen :slight_smile:

Hey dennis,
Wij zitten met hetzelfde probleem. We zitten nu in Chengdu en willen rond 30 september naar Tibet/ Lhasa. Daar 2 dagen Lhasa bekijken en vervolgens richting Nepal met een jeep. Wij hebben in sam’s guesthouse informatie gevraagd, maar nog niks geboekt. Misschien een idee om bij jullie aan te sluiten?

Groeten jan en marije