Reis Kathmandu naar Lhasa

Hoi! Ik ben opzoek naar iemand die mij informatie kan geven over de trip van Kathmandu naar Lhasa. Aankomend jaar gaan wij reizen en deze trip willen wij onderandere gaan maken. We twijfelen of we het in NL al boeken of dit in Kathmandu gaan Regelen. Vanuit NL kost het €900 incl. 8 dagen, eten. overnachtingen en terug vlucht naar Kathmandu. Graag zou ik willen weten wat dit kost als ik daar boek en of dit makkelijk te regelen is?

Daar kost het ongeveer hetzelfde.

Houd er rekening mee dat je voor een permit voor Tibet met minstens 5 mensen van dezelfde nationaliteit moet zijn. Het is waarschijnlijk makkelijker wanneer iemand dat regelt vanuit Nederland, dan wanneer je in Kathmandu op zoek moet naar landgenoten.

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande informatie nog steeds up -to-dat is? En hebben mensen wellicht aanraders voor NLse en / of organaisaties in Nepal waar je bovenstaande kunt boeken? Alvast bedankt!

Nee, je hoeft niet meer met 5 man te zijn.

Ik heb zelf goede ervaring met Asian Heritage Treks in Kathmandu.

Wat zijn de kosten hiervan ongeveer? Incl. vlucht kathmandu - lhasa?
Of doe je er beter aan dit te regelen in chengdu?

Namaste,Bon dia, over 2 dagen weet ik de exacte kosten van deze reis op dit moment gebboekt vanuit kathmandu.
Kies er zeker niet voor om over land te gaan. De chinezen zijn op dit moment over de hele route bezig met de weg.
Nu ben je 1 tot 2 dagen langer onderweg (met sneeuwval nog langer). De hele route is 1 groot drama op dit moment.
Ik post een update zodra ik alle laatste gegevens binnen heb

grtz Q

De prijs van 3 weken terug was 1190 $ per persoon voor een private trip inc driving in and flying out 8 dgn.
Pas goed op. De laatste maand zijn veel trips ernstig vertraagd. Waardoor van de 4 dagen Lhasa maar 1 dag overbleef.
Veel sneeuwval en wegwerkzaamheden zoals ik al eerder gemeld heb. Veel drama onder reizigers gehoord de afgelopen weken.
Het is dus beter om alle te vliegen. Dan komt er we een 200 $ bij. Als je met een groep gaat dan betaal je ipv 1190 $ ongeveer 890 $ p/p
De huidige wisselkoers $ –> € is ook al niet gunstig dus het is een dure reis aan het worden
Visa kosten a 80 $ komt hier veelal nog bij !!