Heej!
Ik was van plan om met een vriendin te gaan reizen door Azie van de zomer. Nu gaan we eerst een maand naar China, daarna wilde we graag door naar Nepal en China.
We zaten te twijfelen om naar tibet te gaan, maar omdat het daar nogal twijfelachtig is qua reizen, weten we dat nog niet zeker. Kan ook nergens vinden wanneer en hoe duur de vliegtickets van Lhasa naar Kathmandu zijn?
Nu is mijn vraag, hoe kom ik zo goedkoop mogelijk (reis vrij budget) in Nepal of India? Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Femke
Hey Femke,
Ik heb geen ervaring met rechtstreekse vluchten vanuit china naar Nepal/india, maar dat moet zeker mogelijk zijn aangezien het aangrenzende landen zijn.
Wat betreft vliegtickets Lhasa, de reden dat je dit net kunt vinden heeft te maken met de chinese overheid. Van hen mag je niet ongeorganiseerd rondreizen in Tibet en moet je dus altijd een tour boeken. Dat betekend dat je dus nooit een los vliegticket kunt boeken.
Het is via omwegen misscchien wel mogelijk, maar je loopt dan zeker een risico omdat er overal spionen van de chinese overheid rondlopen. ( Ja, echt! Wij zijn er 1 tegengekomen tijdens onze trip, inclusief soldaten)
Ga ervan uit dat je voor 5-6 dagen tibet gemakkelijk 1000 dollar kwijt zal zijn. inclusief je vliegticket Lhasa KTM.
Voor budget zal dit dus geen optie zijn.
Vanuit Nepal is misschien meer te regelen om Tibet in te komen en misschien goedkoper dan vanuit het buitenland en china zelf. Maar dat zal je daar ter plekken met hen moeten bespreken.
Houdt er rekening mee dat vliegen altijd duurder is dan overland trips.
Hopelijk heb je iets aan deze tips.
Succes!
Na een beetje zoeken, kom ik er achter dat Air China rechtstreeks vliegt, maar niet elke dag, wel in ieder geval op dinsdag en zaterdag. Prijs is dan 416 dollar, dus zo’n 280-290 euro, bij de huidige koers.
ja het is niet goedkoop, en derhalve is de prijs voor een tibettrip ook niet goedkoop. Bijna de helft van het bedrag gaat op aan je ticket.
Google even op: Lhasa flights Kathmandu.
Op de eerste pagina met resultaten, vind je meerdere ticketmaatschappijen, zoek dan op dinsdag of zaterdag. Dan moet het lukken.
Groetjes Belinda
Na het posten van dit bericht zie ik pas het bericht van Wreiziger. Ik denk dat daar zeer waardevolle info in staat!
Een vriendin van mij ging in mei dit jaar. 8 dagen voor ongeveer 750 euro. Volgens mij was het nog 20 of 30 euro goedkoper, maar weet de exacte prijs niet meer. Per jeep met gids heen met totaal 4 personen, En met het vliegtuig terug.