Reis naar Tibet regelen vanuit Nepal + graag andere tips! :)

Hallo!
Ik vlieg de 29e naar India en ga van daaruit naar Nepal en wil ook heel graag naar Tibet! Ik wil dan dus naar Lhasa vliegen vanwege de het wennen aan de hoogte en nou vroeg ik me af of het handig is om dan vanuit Kathmandu de reis te boeken! Ik wil dan nu vast een ticket gaan boeken (stuk goedkoper!) en dan zo dat ik ongeveer 2 weken in Nepal heb voordat ik naar Tibet zou gaan, zou dat genoeg zijn om visa te regelen en een reis te boeken? Verder zijn tips hiervoor van harte welkom!
En als iemand evt mee wil is dat ook leuk, het gaat om half november zo’n beetje :slight_smile:
Bedankt!

Ik kwam op vrijdag in KTM aan, heb in de loop van de middag geboekt, en op dinsdagochtend vloog ik naar Tibet. Dit heb ik geregeld via Asian Heritage Trek.

Het kost zo’n reisbureau niet veel tijd. Groepsreizen vertrekken op dinsdag en zaterdag, individuele reizen iedere dag.

Ik adviseer je van te voren - vanuit Nederland dus - even te informeren hoeveel tijd het kost voor een agency in Kathmandu om je permit voor Tibet te regelen. Ik heb zelf geen ervaring met het regelen van een Tibet reis vanuit Nepal. Maar ik weet dat het regelen van de permit dit jaar meer tijd kost dan een aantal jaren geleden.

Bedankt allebei!
Jenny wat was je kwijt voor de reis, weet je dat nog? Ik zag namelijk dat tickets naar Lhasa nu zo rond de 250euro waren, maar als je een ticket voor bijv volgende week wil dat je rond de 700euro uitkomt! Dus het leek me wel handig om dat vooraf te boeken.
Verder kan ik alleen maar tickets vinden die via Chengdu in China vliegen, weten jullie of je ook rechtstreeks kan boeken?
Dank je wel!

Zelf een vlucht naar Lhasa boeken kan volgens mij niet. In ieder geval niet van Chengdu of een andere plaats in China naar Lhasa. Om te kunnen boeken heb je je permit nodig en die heb je (nog) niet. Dus de agency, die je reis en je permit regelt, moet je de vlucht voor je laten boeken. Dat heb ik ook laten doen. Ik neem aan dat het vanuit Kathmandu het zelfde werkt.

Ik zou zeker niet vooraf boeken! (Ongeacht of het kan af niet.) De grens met Tibet wordt regelmatig gesloten, en als dat gebeurt ben je je geld voor je ticket kwijt.

Vliegen van Nederland naar Lhasa zal niet gaan, je moet altijd ergens overstappen. Daarnaast is het veel makkelijker, sneller en goedkoper om je trip naar Tibet in Chengdu of Nepal te boeken, dus ik zie niet in waarom je niet één van die steden eerst zou bezoeken.

Ik was voor mijn trip (12 dagen, 2 personen) in 2010 ongeveer 1200 euro per persoon kwijt. Een groepsreis van 7 dagen kostte toen US$ 800. Maar stuur vooral even een vrijblijvende mail naar een travel agent, zij weten de meeste actuele prijzen voor de periode waarin jij wilt reizen.

Dank je wel allebei! ik ga eens goed verder zoeken en proberen contact op te nemen met een reisbureau in Kathmandu en kijken of die me verder kunnen helpen!

Ik ben nu voor de 7e keer in Tibet. Ik reis altijd via Chengdu omdat dit de makkelijkste manier is om naar Tibet en weer terug naar Nederland te reizen i.v.m. de rechtstreekse vlucht Amsterdam -Chengdu. Ik regel mijn reis met mijn contacten in Tibet en niet via een agency. Natuurlijk is er in Tibet wel een agency voor mijn trip verantwoordelijk, maar dat is een zaak van mijn contacten. Ik kan je dus geen naam noemen van een agency. Maar in de Lonely Planet van Tibet staan wel namen. En het is misschien wat lastig maar ook op het internet zijn namen van agenten te vinden.