Tour Tibet vanuit Kathamndu

Over een maandje ga ik naar Nepal en Tibet cheer

Ik vlieg naar Kathmandu, en daar zou ik zo spoedig mogelijk richting Tibet willen vetrekken. Lieft voor 10 dagen, maar aangezien het budget enigszins beperkt is en veel tours korter zijn, zou het ook zomaar een tour van 7-8 dagen kunnen worden. Korter liever niet!

Kan iemand mij een bureautje in Kathmandu aanbevelen waar ik een dergelijke tocht zou kunnen boeken, en welke me ook kan helpen met het visum voor China en de permit voor Tibet? Ik boek liever niet bij een grote internationale (of Nederlandse) organisatie omdat ik liever mijn geld rechtstreeks uitgeef aan de lokale bevolking…

Hoi,

ja dat kan ik,

www.asianheritagetreks.com

8 dagen trip, kosten waren 680-700 euro per trip. Hierin wordt ook alles geregeld, mbt visum en al het andere wat je nodig hebt. Je hoeft dus zelf niets te regelen, Behalve een formulier invullen en een kopie van je paspoort inleveren. Zij regelen dan alle papieren die je nodig hebt.

Het is drive in fly out. Echter de tickets Lhasa-Kathmandu zijn sinds afgelopen april duurder geworden, 40 tot 45 euro.

Dus dit komt op bovengenoemde prijs.

Ik kom al een aantal jaar in Nepal en veel kennissen en vrienden van mij boeken hier hun trips. In oktober ga ik zelf een 10 daagse private trip met mijn man maken naar Tibet, ook hier geregeld.

De eigenaar heet Nilam. Je kan me ook een prive berichtje sturen dan breng ik je in contact met hem, uiteraard kan je hem zelf ook contacten via de site, uiteraard in het Engels :slight_smile:

veel plezier, Belinda

1 like

Een vriend van me heeft dit maart jl. nog in KTM geregeld, dus ik ga er gewoon vanuit dat het kan. Ik hoef ook geen visum voor China voor 30 of 60 dagen, verder dan Tibet zal ik deze reis niet komen.

Zoals ik al zei, ga ik in oktober naar Tibet, al 2 dagen nadat ik aankom.
Afgelopen maart heb ik al de formulieren al ingevuld en als ik kom heeft men alleen mijn paspoort nog nodig. Het reisbureau regelt alles voor je.

Je moet alleen ook nog pasfoto’s hebben voor Tibet, In Thamel veel goedkoper dan in Nederland, dus kan je ook ter plaatse laten maken.

Dus idd geen probleem. Je hebt als het goed is een 30 dgn visum voor nepal met multiple entry. Dus je komt ook de 2e keer zonder problemen Ktm binnen.