Van Tibet naar China

Hallo reizigers,

Volgend jaar wil ik een reis maken van Nepal naar Tibet en vervolgens naar China. Ik wil van Tibet over land naar China. Heeft iemand hier ervaring mee?

Kan je met de trein vanuit Tibet naar China?

Hoe zit het met je visum? Wat voor soort visum heb ik nodig? En moet ik het visum al in Nederland aanvragen, ookal weet ik niet precies waneer ik in China aankom.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes!!

Ik zou mijn visum niet in Nederland aanvragen. Het is heel lastig om een Chinees visum te krijgen op het moment dat je naar Tibet gaat. Voor Tibet heb je overigens een aparte permit nodig, ik zou visum EN permit aanvragen in Nepal.

Houd er rekening mee dat je maar 14 dagen in China kan blijven als je via Nepal reist. Wat dat betreft kan je je schema misschien beter omgooien en de andere kant op reizen?

Wat een heerlijk plan! Wij zijn net weg uit Tibet en hebben er enorm genoten. We hebben ons visum vooraf in NL aangevraagd (niet aangeven dat je naar Tibet wil, want dan zijn ze niet zo enthousiast over een visum geven). De rest van onze Tibettrip hebben we in China geregeld (in Chengdu). Dat is een goede plek om naar Tibet te komen en veel hostels kunnen daar het regelwerk (permit, treintickets, etc) regelen. De treinreis is fantastisch, de hoogste ter wereld :slight_smile:

bedankt voor jullie reactie!

Als ik nu mijn visum al in Nederland regel en niet van te voren aangeef dat ik naar Tibet ga, kan ik dan gewoon vanuit Nepal overland reizen en dan na Tibet voor een langere tijd in China blijven?
Ik wil graag 2 maanden of meer in China reizen.

Groetjes

Nee, als je vanuit Nepal naar China gaat kun je NIET langer blijven.

Wow, dat is balen zeg.
Ik heb namelijk een al een ticket waarbij in naar India (Nwe Delhi) vlieg en vervolgens terug vanuit Beijing.

Zou het mogelijk zijn om met het vliegtuig vanuit Nepal naar China te gaan? Of met het vliegtuig vanuit India naar China? Kan je dan wel langer blijven?

Hallo,

Is er iemand die nog antwoord kan geven op de post van Anneotter. Ook voor mij is dit erg belangrijk. Op het moment dat ik een vliegticket boek van Kathmandu naar Chengdu, ben ik dan in staat om langer dan 14 dagen in China te verblijven ?

Ik hoor graag van jullie,

Groet,

Joost

zie post 2

Hallo,

Geldt dit ook als je Tibet overslaat?

Groet,

Joost

als je van nepal naar bv. beijing of chengdu vliegt dan is het china-visum geen probleem

Hoi Anne,
Wij zijn vorig jaar vanuit China naar Tibet gereisd en hebben alles via internet geregeld. Kijk op de site van Tibet Namchen. Wij hebben hier geweldige ervaringen mee. Goede prijzen en onze mails en al onze vragen (en dat waren er heel veel) werden goed beantwoord. Misschien weet Dho Kho, de eigenaar, ook hoe je van Nepal via Tibet naar China kunt reizen.

groetjes

Hoi allemaal,

Mochten jullie nog op zoek zijn naar meer informatie over reizen van China naar Tibet; wij hebben hier een artikel over geschreven: Van China naar Tibet en Nepal - praktische zaken en kosten

Veel groeten, Claudia