Is er een reis mogelijk van China (Beijing) naar Tibet en vervolgens naar Nepal en dan weer terug naar China? Dergelijke reizen zijn niet vindbaar via het internet/reisorganisaties.
Alles is mogelijk, alleen moet je dan losse tickets boeken.
Je vliegt dan naar China, reist per bus/trein naar Chengdu. Daar kun je op bijna iedere straathoek een trip naar Tibet boeken. Deze vertrekken (bij voldoende deelnemers) meerdere keren per week.
Je trip eindigt in Nepal, en daarvandaan boek je weer een vlucht naar China.
Ik weet niet of je perse vanuit China verder wil reizen, maar misschien kun je beter verder reizen vanuit Nepal. China is namelijk niet het meest makkelijke land om een (re-entry) visum te krijgen, zeker wanneer je ook naar Tibet wilt.
Thanks Jenny,
Dus ik kan beter bijvoorbeeld vanaf Thailand (Bangkok) naar Nepal per vliegtuig en dan vervolgens na Nepal bezoek vliegtuig naar China (Peking) trein naar Chengdu, Tibet en dan weer China?
Ik zou van Thailand naar China vliegen, per trein naar Chengdu en door naar Tibet en dan door naar Nepal per jeep.
Als je door Tibet reist (zie de link naar mijn reisverslag in mijn eerdere bericht) bezoek je attracties langs de weg naar Nepal. Je komt tot bijna bij de grens! Het is dan onlogisch om helemaal terug naar bv. Chengdu (of een andere Chinese plaats) te reizen. Zeker omdat je volgens je eigen planning op en neer naar Nepal wilt vliegen waar je al bijna bent.
Of heb je een goede reden om in China te eindigen?
Ja ik vind het heel lastig dit te plannen omdat ik 0 ervaring heb. Het lijkt mij ook logischer om te beginnen in Peking, treintje naar Tibet, daar 10 dagen? en door naar Nepal 10 dagen?. Maar hierdoor sla ik Hongkong bijv over als ik mijn hele reis in Cambodja wil beginnen richting vietnam laos thailand en dan Peking (volgende vind ik ook nog eens moeilijk te bepalen). Of is Hong kong niet de moeite waard? Vind het jammer anders dat ik zo weinig van China ga zien… Maar Tibet en Nepal is sowieso een MUST haha!
Als Shanghai en Hong Kong de moeite waard om te bezoeken naast Peking dan kan ik natuurlijk ook een ticket boeken van Bangkok naar Shanghai door naar Hong Kong, richting Dali, Yangshuo, Zhongdian, Tibet (Gyantse, Shigatse), Nepal (terug naar Tibet met vliegtuig?) dan door naar Xi’an en Peking en dan naar Amsterdam (1/5-2 maanden reis)
Als Shanghai en Hongkong niet de moeite waard zijn kan ik beter van Peking naar Tibet naar Nepal en dan naar Brussel?
Shengdu de moeite waard om ergens tussendoor te stoppen?
Hoe werkt dit mbt visum aanvragen? Als ik het goed lees moet heel je reis beschreven zijn dus beter een georganiseerde reis boeken maar ik vind ze vrij prijzig…
Het lastige is dat wanneer je zegt dat je naar Tibet wilt, je geen visum voor China zult krijgen.
Je moet even de zoekfuncties gebruiken van dit forum en van bv. www.aroundtheglobe.nl, waar je terug kan vinden hoe andere reizigers het oplossen. Sommigen kiezen ervoor om alleen een paar nachten te boeken en sommige ambassades accepteren dat, terwijl anderen alles vastleggen via booking.com of hostelworld en daarna alles weer (kosteloos) annuleren.
Ik ben tijdens mijn Chinatrip van Vietnam naar Beijing gereisd, en een paar jaar later heb ik Tibet bezocht vanuit Nepal. Hoe je het het beste aan kan pakken qua visum weet ik niet precies.
Super bedankt Jenny!
Plannen zijn gewijzigd, we gaan (Noord) China - Tibet - Nepal doen in 1,5 maand. Van te voren wat hotelletjes vast leggen en daarna annuleren is een slimme oplossing omdat we misschien hier of daar een nachtje meer of minder willen. Moet een vliegticket al geboekt zijn voor heen en terug als je een visum van China (tibet) wil?
Ik weet niet of dat officieel moet. Ik zou echter zeggen dat je de grens (overland) met Vietnam gaat oversteken, en daar ook je hotels op afstemmen.
Hallo!
Wij hebben ook de vietnam optie gebruikt om ons visum te regelen vorige maand, ons reisplan op papier daarop “aangepast” en enkele overnachtingen daarna geannuleerd. Ik had echter wel al vliegtickets naar China, vanuit China naar Vietnam met de trein. Dan heb je gelijk een goed excuses dat dit niet geboekt is omdat deze tickets nog niet in de verkoop zijn en dit pas ongeveer 10 dagen van tevoren kan.
Wij vliegen terug vanuit Kathmandu, als je vragen hebt over de aanvraag hoor ik het wel!