Naar Tibet vanuit Nepal

Hoi,

Het is bijna zover: half maart ga ik 4 weken naar Nepal. Ik ga de eerste 2 weken een trekking doen in de Annapurna region en de overige twee weken wil ik besteden om Nepal verder te verkennen. Nu zou ik eigenlijk ook wel heel graag een uitstap naar Tibet maken vanuit Kathmandu. Dus overland naar Lhasa en dan terugvliegen.

Nu vroeg ik me af hoeveel tijd en geld me dit gaat kosten en of het dus te doen is in een week, of max. een dag of 9 en hoelang van tevoren je zo’n trip moet boeken en hoe gemakkelijk dat allemaal gaat (aangezien je ook het papierwerk, visa, etc. moet regelen).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Mijn email is gelawilhelm@hotmail.com, die check ik wat vaker dan deze site.

Ook als er mensen zijn die in dezelfde periode als ik in Nepal zitten en zin hebben ergens iets af te spreken of samen een trip te ondernemen - ik hoor graag van jullie.

Bedankt alvast!

Hoi,

Dit is makkelijk in Kathmandu te regelen. Op dit moment zit ik in Nepal. Verblijf hier 2,5 maand en ik ken iemand die gisteren vertrokken is met de Tibet tour. Zelf heb ik m vanuit china gedaan. Hier wordt iedereen wel gewaarschuwd dat het in april lastig wordt. China sluit dan nl de grens vanuit Nepal in het toeristenseizoen. Overland wordt dan moeilijk. Daarnaast raden een aantal reisleiders die ik ken en deze tour begleiden overland af. Zij wonen hier al 10 jaar en begeleiden reizen ook al zo lang. Zij adviseren om te vliegen naar Lhasa en dan overland terug naar nepal. Dit ivm het hoogteverschil. Je gaat anders binnen 1 dag naar de 4000 m. Hier kan niet iedereen tegen. In Kathmandu zitten 3 organisaties die de tours boeken. De rest van de organisaties boeken het uiteindelijk bij hen.

Let wel op op het weer. Want ik ken een groep vrijwilligers die na de 1ste dag tibet gedwongen werden om terug te gaan. Zij kregen maar 40% van hun bedrag terug. Je kan het goed regelen, alleen moet je er ff wat meer tijd en energie in steken en goed doorvragen.

succes!

tis idd goed te doen, maar ik zou cker de optie overwegen van vliegen naar Lhasa, accimatiseren (van laagland naar 3600m is nog wel een shock) en dan over land reizen naar kathmandu
en waarom dan…? omdat je dan de mooiste uitzichten op de himalaya en everest hebt, en je krijgt op die manier tibet in de beste volgorde te zien…
cker even naar kijken en overwegen!
1 week tot 9 dg is wel te doen, maar dan wel meteen regelen bij aankomst in Lhasa