Nepal/ Tibet maart-april 2008

Hoi,

Het is bijna zover: half maart ga ik 4 weken naar Nepal. Ik ga de eerste 2 weken een trekking doen in de Annapurna region en de overige twee weken wil ik besteden om Nepal verder te verkennen. Nu zou ik eigenlijk ook wel heel graag een uitstap naar Tibet maken vanuit Kathmandu. Dus overland naar Lhasa en dan terugvliegen.

Nu vroeg ik me af hoeveel tijd en geld me dit gaat kosten en of het dus te doen is in een week, of max. een dag of 9 en hoelang van tevoren je zo’n trip moet boeken en hoe gemakkelijk dat allemaal gaat (aangezien je ook het papierwerk, visa, etc. moet regelen).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Mijn email is gelawilhelm@hotmail.com, die check ik wat vaker dan deze site.

Ook als er mensen zijn die in dezelfde periode als ik in Nepal zitten en zin hebben ergens iets af te spreken of samen een trip te ondernemen - ik hoor graag van jullie.

Bedankt alvast!

op zich is het best te doen in een week a 9 dagen
maar je moet absoluut de hoogteziekte niet onderschatten

als je van nepal naar lhasa reist, dan stijg je dus van 800 naar 3600 meter en je gaat de himalaya over, met als hoogte passagepunt 4200 meter
dat is dus mega heftig om in 3 a 4 dagen te doen.
ik weet niet in hoe verre je alles al gepland hebt, maar ik zou echt cker het andersom doen, tibet is mega mooi en cker niet te missen, maar als je van nepal naar tibet gaat, dan zie je het van de verkeerde kant en dat is toch allemaal net wat minder

maar goed, allemaal overwegingen
mocht je toch besluiten het te doen, dan is het wel redelijk goed kort van te voren te regelen
in thamal stikt het van de burootjes en sommige hebben zelfs speciale acties met vertrek binnen 2 a 3 dagen.
toch raad ik je aan, (voor de beste prijs en de leukste mensen) om het aan het begin te regelen. kijk gewoon wat rond, teken in op een trip en dan ga op trekking, en dan als je terugkomt, kun je meteen door

op zich… denk er nu pas aan, als je die trekking hebt gedaan dan ben je natuurlijk al redelijk aan de hoogte gewend (neem aan dat je annapurna cirquit gaat doen) dus dan kun je best met een paar dagen naar lhasa en dan heb je in tibet ook nog wat tijd over.

kortom, dus cker doen, alleen de overweging om dan naar tibet te vliegen en vanuit daar over land naar nepal. veeel mooiere route, promise

Hoi Bloem, goeie tip - ga ik zeker rekening mee houden!