10-daagse overland tour Llhasa - Kathmandu

Hallo,

Over ongeveer twee weken vertrek ik (32) samen met een vriend (32) naar Nepal, waar we onze papieren voor Tibet op orde willen brengen. Rond 1 augustus willen we naar Llhasa vliegen, om daarvandaan overland terug naar Kathmandu te reizen. We zijn beide ervaren reizigers.

Tibet lijkt ons zo bijzonder, dat we langer willen verblijven dan de standaard tours die 4 dagen of 7 dagen duren. Even weg van de rest (augustus is hoogseizoen), de mogelijkheid meer afgelegen plekken te bezichtigen, rustig rond te kijken, en ‘het land’ te ervaren en de fotograferen.

Een 7-daagse groepstour met vlucht Nepal-Tibet en permit kost rond de 700-800 euro. Deze (bijna) privetrip zal waarschijnlijk iets meer dan 1000 euro gaan kosten. Iemand zin om mee te gaan?

Groet,

Jenny

Hi Jenny,
Natuurlijk zou ik graag mee gaan :slight_smile: Alleen is mijn plan om dit in oktober te doen. In september vlieg ik samen met mijn vriend naar Delhi en vanaf daar zullen we nadat we Noord India gezien hebben verder doorreizen naar Nepal. Ons plan is om in Kathmandu een soortelijke trip te organiseren. Ben daarom erg benieuwd hoe jullie het gaan ervaren! Hebben jullie je visum voor China in NL geregeld, ik lees verschillende berichten, ook dat je het juist in Nepal moet regelen als je via daar naar Tibet gaat. Hebben jullie hier al een duidelijk antwoord op gevonden?
Wij zijn ook van plan om te vliegen vanaf Kathmandu naar Lhasa (ivm hoogte) en dan via Friendship highway terug te gaan in zo’n 10 dagen. Boeken jullie dit via een bureau in Kathmandu en hebben jullie ervaringen van reizigers die goede (of juist slechte) ervaringen hebben met een bureau?
Groetjes!
Maartje

Ik heb hier op het forum het advies gekregen om eens contact op te nemen met Asian Heritage Treks, en dat heb ik gedaan. Zij helpen je ook met vliegtickets van of naar Tibet, en met het beruchte permit.

Ik zit nu in Schotland en heb even geen tijd om de puntjes op de ‘i’ te zetten en m’n boeking compleet te maken (alles definitief vastleggen en aanbetalen), maar aangezien ik volgende week al vertrek overweeg ik heb gewoon daar te doen.

Als je 10 dagen wilt gaan, is de kans heel groot dat je een privetour moet nemen, het schijnt nauwelijks te lukken om een groep te vullen die zolang naar Tibet wilt. Aan de andere kant: Tibet is voor mij niet een bestemming die ik met een grote groep wil doen, 4-6 is voor mij de max, maar wss gaat dat niet lukken. Dan maar met zijn 2tjes :slight_smile: (En uiteraard iets meer betalen.)

Hi Jenny!

Bedankt voor je reactie. Wens jullie een prachtige tijd en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daar! Het lijkt mij ook prettiger om wat langer te gaan en met een niet al te grote groep, hopelijk lukt het jullie voor een mooie prijs. Bedankt voor de tip Asian Heritage Treks, de site ziet er goed uit!
Goede reis>>>!

Groetjes,

Maartje