Ik zit met een brandende vraag.
Namelijk;
Ik ga in Juli naar China (Chongqing), om daar Nepalese vrienden te bezoeken.
Zei gaan een paar weken later OVERLAND terug naar Nepal (trein-bus via LHASA)…zei vragen of ik ook mee ga met hun…
Dit wil ik heel graag, maar zei ik: ik weet niet of ik dat als toerist mag, alleen met 2 Nepalese dames overland naar Nepal reizen, aangezien het niet met een georganiseerde groepsrondreis is…
Kan ik met hun mee overland van China naar Nepal (door Tibet), of moet ik toch maar vliegen naar Nepal??
Graag jullie advies. Bedankt!!
1.100% zekerheid kan niemand je nu geven-de regels voor Tibet, gesteld door die onderdrukkende Sjinees daar in BJ-kunnen per minuut wijzigen.
2.volgens de huidige regels maak je weinig kans-of deels-je hoeft niet te vliegen-maar je kan, MITS Tibet permit geregeld-overland, onder chaperonne van een Sjinese loerder (toezichthouder, gids) in een afgehuurde auto (duur-want enkel via de monopolistiese staatsburo’s te regelen), zefls als je zou willen en het geld ervoor over hebt, geheel overland, of event. vanaf Lhasa. Dat permit komt gewoon als extraatje bij het huurcontract. Je kan met die vriendinnen je als groep aanmelden. Dat komt dan wel op 1000en US$ als kostenplaatje.
3.nog een tip-wat je ook besluit- NOOIT op je visumaanvraag voor China zetten dat je Tibet wil bezoeken=garantie op weigeren.
Oké…hartelijke denk voor jullie reacties…
Dat gaat dus niet door denk ik…lekker vliegen dus!
Ik denk dat voor mijn vriendinnen, aangezien zij inwoners van Nepal zijn, andere regels gelden dan voor Westerse toeristen…zij kunnen gewoon vrij door Tibet reizen denk ik…
Nogmaals bedankt en geniet van al jullie reizen die nog komen gaan…!