Van Kathmandu naar Lhasa, mooiste en goedkoopste manier?

Hallo,

Ik wil over 2 maanden van Kathmandu naar Lhasa reizen. Ik weet dat ik waarschijnlijk een tour moet boeken om een permit te krijgen, maar wat is de mooiste en/of goedkoopste manier om er heen te reizen? Via vliegtuig, trein of bus? En zijn deze opties eigenlijk wel mogelijk of is alleen vliegtuig mogelijk?

Groetjes

Met de trein kan sowieso niet. Nepal heeft geen spoor.

Ik weet niet zeker of met de bus kan. Volgens mij moet je altijd lopend de grens over. Ik ben per auto van Tibet naar Nepal gegaan en je moet dan lopend de brug (grens) over. De voertuigen mogen de grens niet over.

Ik zou heen vliegen en terug rijden, of andersom. Beide is erg mooi.

Ik zou me wel goed blijven informeren de komende tijd over de situatie in Tibet. China heeft Tibet weer afgesloten voor buitenlandse toeristen.

Bedankt voor je reactie. Zag idd dat Tibet nu weer ff dicht is. Hoop dat het snel weer open gaat!

Hallo,
In oktober wil ik naar Tibet en Nepal. Ik ben van plan om naar Beijing te vliegen en weer terug vanaf Delhi (ong 750euro). Volgens mij is dit de goedkoopste manier. Vlucht van kathmandu naar Delhi is ong 100euro. Heeft iemand andere ideeen of tips? En kun je als we een dag moeten wachten in Delhi, het vliegveld uit en de stad in? Of heb je dan een visum nodig?

Groeten, marja

voor india heb je een visum nodig. voor erin & eruit kun je een doorreis-visum aanvragen.