Hoi,
ik wil op een andere manier dan per vliegtuig van Shanghai of Hong Kong naar Kathmandu reizen. Per trein bijv. Heeft iemand tips of ervaringen?
Groetjes,
Jenny
Hoi,
ik wil op een andere manier dan per vliegtuig van Shanghai of Hong Kong naar Kathmandu reizen. Per trein bijv. Heeft iemand tips of ervaringen?
Groetjes,
Jenny
Hoi Jenny,
Kan je niet echt adviseren of vliegopties. Mocht je per trein willen dan kun je in ieder geval niet via Tibet. Voor zover ik weet zijn er überhaupt geen treinen die die route door Tibet afleggen. Maar Tibet kom je hoe dan ook niet zomaar in!
Er zijn wel opties voor, die ik je wel wil uitleggen (mocht je daarin geïnteresseerd zijn).
Ik denk anders haast dat het vlieg trip wordt!
Succes en maak er een mooie reis van!
Laura
Hoi Laura,
Bedankt voor je reactie. Ik wil graag van je horen welke opties je weet.
Tiara Tours heeft wel treinreizen van Beijing naar Lhasa in Tibet, maar niet naar Kathmandu in Nepal.
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Jenny
Hoi Jenny,
Als je echt door Tibet wilt dan kun je inderdaad met de trein van Beijing naar Lhasa. Je kunt dan in Lhasa blijven en vliegen van Lhasa naar Kathmandu(optie 1) of door Tibet reizen en met de auto naar de grens en daar vervolgens per bus naar Kathmandu (optie 2).
Optie 1:
Heeft als voordeel dat je geen tour hoeft te boeken (wel een aantal dagen Lhasa boeken!) en wat dat betreft in kosten wat lager uitkomt. In Lhasa mag je vrij rond bewegen, met uitzondering van de kloosters: daar heb je echt een gids voor nodig om binnen te komen. Nadeel: je ziet weinig van het land. Als je dit overweegt ga dan in ieder geval in het Tibetaanse gedeelte van Lhasa overnachten!
Optie 2:
Hierbij vraag ik me echt enorm af of je officieel wel in je uppie een tour mag boeken, of dat je minimaal met 2 moet zijn. Zelf heb ik het wel geregeld voor komende zomer om er alleen heen te gaan, maar ik ga daarbij wel iemand bezoeken die ik vorig jaar heb leren kennen.
Waar het in ieder geval om gaat is dat je van te voren de steden die je wilt bezoeken benoemt (en dan dus een tour boekt), pas dan krijg je een permit voor Tibet!! Ik heb die tour van Lhasa naar de grens van Nepal vorig jaar gedaan en ik kan je één ding zeggen: het is te bijzonder om in woorden uit te drukken wat die reis met je doet!
Nadeel is dat hier waarschijnlijk wel wat meer kosten aan verbonden zijn.
Je zou kunnen kijken of je bijvoorbeeld bij een reisgezeldschap kunt aansluiten, zodat je gezamenlijk de kosten dekt.
Zelf ga ik wel medio juli met de trein van Chengdu naar Lhasa, maar mijn bestemming is niet Nepal dus daar heb je waarschijnlijk weinig aan ![]()
Voor beide opties kan ik je aanraden om contact op te nemen met Shigatse Travels! Een super club, met een Nederlander die daar een reisbureau heeft opgezet. Hebben veel ervaring, werken met de lokale Tibetanen en doen ook zaken met alle Nederlandse reisbureaus.
Groetjes,
Laura