Rondreis Azie

Hoihoi,

Over een maand of 9 ga ik voor waarschijnlijk een half jaartje naar Azie. Een tijdje in Nepal en een tijdje in Vietnam staan vast, maar ik wil ook de reis van Nepal naar Vietnam een mooie maken.
Zijn er mensen die ook gaan?
Ik hoorde dat er vanuit Kathmandu of Lhasa (Tibet) een trein naar Bangkok gaat.

Is er iemand die hier meer van weet? Of een andere mooie route weet? Hoeft natuurlijk geen volledige route te zijn.

Vliegen kan natuurlijk ook, maar je ziet dan zoveel minder!

gr
Thijs

wow, dat klinkt super! zeker naar tibet gaan!

zowel vanuit lhasa als kathmandu gaan er volgens mij geen treinen naar bangkok. wel een trein van peking naar lhasa (aanrader!) en je kan vervolgens overland met een jeep van lhasa naar kathmandu reizen…

Have fun en zou je kunnen laten weten waar je je reisverhalen bijhoudt, want die wil ik opzeker lezen!

Hoi

Die trein van Peking naar Lhasa ken ik inderdaad, lijkt me ook een prachtige rit.
Van Lhasa naar Kathmandu per jeep heb ik ook over gelezen. De friendship highway!
Nadeel is wel dat je daarvoor een tour moet boeken omdat je anders je permit niet krijgt, tenminste dat was de laatste tijd het geval.
Het is gewoon lastig om een route te kiezen, er is zoveel moois te zien!

Ik weet nog niet of ik reisverhalen ga bijhouden, bij eerdere reizen heb ik dat ook niet gedaan.
Bedankt voor je reactie.

gr

Hallo tdb,

Als je reisverhalen gaat bijhouden hoor ik het iig graag, ben benieuwd wat de route gaat worden! Die keuzes zijn inderdaad gigantisch moeilijk…wel onderdeel van de voorpret natuurlijk :slight_smile:

Overland van Lhasa naar Kathmandu (en om in Tibet te komen) is beetje geregel, maar valt allemaal wel mee en is ter plekke gewoon te doen. Laat dat je zeker niet afschrikken, want dat is het meer dan waard!

Succes met de voorbereidingen!

leuk initiatief en idd, er gaan geen treinen vanuit tibet/ nepal naar bangkok

ik ben (o.a) van peking naar lhasa gegaan
en vervolgens met de jeep via EBC naar kathmandu, en die tours zijn helemaal niet moeilijk, lastig of vervelend (alleen duur) maar absoluut meer dan de moeite waard.

vervolgens zijn we van kathmandu naar bangkok gevlogen en na st.petersburg tot kathmandu over land, was vliegen ook wel ff weer lekker, je bent er in 3,5 uur en tis goed te doen…
je kunt over land gaan, maar dan wordt het india, banglasdesh, myanmar, thailand en dat lijkt me niet echt aan te raden
of je keert na nepal weer terug naar china en gaat over land noord vietnam binnen, maar dit levert weer andere problemen op qua dubble entree visa en permit endergelijken, dus dat is ook niet handig.

kijk ff op mn log, voor mijn reisroute…
succes met plannen en veel plezier