yogyakarta - bromo - surabaya - lombok advies.

Hallo, ik ben een nieuw lid maar al een tijdje een fanatieke lezer.
Nu ben ik een tijdje bezig met een reisschema en zit ik met een paar vragen.
Ik wil graag ter plekke een tour boeken van yogyakarta naar de bromo vulkaan. Dus dag 1 reizen naar de bromo daar over nachten dag 2 de sunrice bekijken. Dan vanaf daar naar het vliegveld van surabaya naar lombok te vliegen. Nu is mijn vraag of ik dat de zelfde dag red en of je tickets daar ter plekke op het vliegveld kan kopen?

Veel mensen hebben mijn vragen al bekeken, heeft niemand een antwoord op de vragen voor mij?

Wilt u mij nu eindelijk eens afmelden van dit forum??? Heeeeel graag!

Om dit in 1 dag te doen is wel erg krap in tijd. Ik zou in Surabaya een overnachting doen en de volgende dag naar Lombok vliegen, je moet niet vergeten dat je wel erg vroeg op moet voor de sunrise. Of je de tickets op het vliegveld kan kopen weet ik niet zeker maar dacht van wel.

Het is dus wel haalbaar, de bedoeling is dan hoe we ons daar voelen of we wel of niet direct door gaan.
Kun je het beste zelf naar probolinggo reizen vanuit yogyakarta of is het comfortabeler om de tour in yogyakarta te boeken ?

Als je niet wilt stoppen tussen Yogya en de Bromo kun je net zo goed je toer in Yogya boeken. Je wint daar tijd mee, omdat je niet hoeft over te stappen maar rechtstreeks naar de omgeving van de vulkaan wordt vervoerd. Het is overigens een lange rit.

• Updated - - -

Als je ‘eindelijk eens’ een bericht plaatst in de helpdesk bij accountverwijderingen dan kan een admin je verder helpen.

Bedankt voor de reactie, Jenny weet jij of je tickets kunt kopen op het vliegveld van Surubaya naar lombok?

Op alle vliegvelden zijn tickets te koop. Als je geluk hebt heb je een directe vlucht een paar uur later, heb je pech dan moet je via Bali of een nachtje wachten.

Hallo Odink

Ik ben geboren in Indonesie en kom er regelmatig terug.
Beheers de taal ook en dit is belangrijk vanwege de zakelijke activiteiten met Indonesië
Dit doe ik samen met de familie aldaar omdat vertrouwen het belangrijkste is.
Als advies is het beter om een chauffeur met auto te huren (goede afspraken).
Je kunt gewoon in Yogya blijven en de chauffeur vertrekt in de namiddag zodat je op tijd bent voor de zonsopgang ( warme kleren meenemen).
Wat vliegtuigticket betreft dit kun je gewoon in Nederland reserveren want anders gaan de kosten omhoog.

Verder wens ik je een mooie reis in dit paradijs op aarde.

Frans