Yogya en Bromo hotels

Wij gaan van de zomer (juli/aug) 21 dagen naar Java en Bali. We vliegen aan op Jakarta en vliegen daarna gelijk door naar Yogyakarta waar we 2 dagen verblijven. Daarna is het plan om vanuit Yogya naar Surabaja te vliegen om daarna overland naar de Bromo vulkaan te gaan. Na de Bromo reizen we verder naar Bali.

Ik wilde vragen: heeft er iemand tips voor een leuk hotel in Yogyakarta en bij de Bromo? Het hoeft zeker niet super cheap te zijn, een centrale ligging en een schone kamer vindt ik belangrijker.

Ik hoor het wel. Alvast bedankt voor de reacties.

In Yogya: Bladok. Schone kamers, centraal gelegen, met een zwembad en voor ongeveer 8-10 euro. Het hotel is wel vaak volgeboekt, maar je kunt van te voren even bellen. Er is ook een restaurant, maar het eten is erg aangepast aan westerlingen…
In het restoran in de straat parallel ten zuiden van Jl. Sosrowijayan verkopen ze erg lekkere sate. De gelegenheid ziet er niet uitnodigend uit, het eten des te lekkerder!

kijk even hier .

mss kan je leuke hotels vinden , met goede verhouding in prijs en kwaliteit .
4 dagen geleden lopen we in malioboro , en zoals gewoonlijk worden we " bestormd" door beca kerels die ons allerlei diensten aanbieden .
Ook zijn we langs diverse hotels langs gereden , ben gewoon nieuwsgierig welke prijzen men vraagt , en ook wat voor buurt het is .

Op de Bromo zijn Yos’s en Lava View de beste. Maar geen van deze hotels stelt wat voor. In die periode kan het erg druk zijn dus vooraf bellen.
Als je daarna naar Bali reist maak dan een stop in Kalibaru. Rumah Kita is daar een klein maar fijn guesthouse. Maar 4 kamers . www.rumahkita.info

In Yogya heb je Duta, Duta guesthouse en Duta garden. Zie http://www.dutagardenhotel.com/
Ik zat zelf in Duta guesthouse. Leuk back-packerstraatje, gezellig restaurantje met gratis wifi naast de deur.
En in Duta guesthouse heb je een prima kamer, een lekker zwembad met waterval, en 's ochtends een ontbijtje inbegrepen.

En in Cemoro Lawang hebben overnacht in een schattig hutje bij Lava View Lodge. Stelt idd niet zoveel voor, maar je hebt een redelijk schone kamer, en douche met warm water.

veel plezier op reis!
grtjes Madelon

In Yogya heb je ook nog Duta Garden hotel. Van dezelfde eigenaar en net iets beter/nieuwer dan Duta Guesthouse.
Ook in de Jalan Dagen (zijstraat van de Malioboro zitten wel een paar aardige hotelletjes. Neem niet Batik Palace cottage want dat is de laatste 2 jaar hard achteruit gegaan. Vieze kamers.

Ja Peter … betrapt. Is dat nl. niet het hotel wat jij op mijn reisplan heb gezet ? Kijk ik heel toevallig even onder deze topic en wat lees ik: ‘Neem niet Batik Palace cottage want dat is de laatste 2 jaar hard achteruit gegaan. Vieze kamers.’ Had ik bijna al naar dat hotel toegegaan :zon02: Indesco (het zonnetje in huis hahahahaha)

Niet doen. vorige week waren er 2 kennissen van mij bij Batik Palace en zijn naar Duta Garden gegaan. veel beter