Vauit Yogakarta naar Bromo en Kawak Ijen vulkaan

Ik ben bezig met een route samen te stellen door Java, maar kom er niet helemaal uit. Wie kan mij helpen.
Als ik in Yogakarta de bezienswaardigheden heb gezien, wil ik graag naar de bromovulkaan en naar de Kawah ijen vulkaan.
Ben nog in de twijfel om naar Kalibaru te gaan. Is dit de moeite waard?
Daarna willen we door naar Bali.
Hoe kan ik het beste reizen en met welk vervoer?

Hallo Sabine,
Mijn vrouw en ik zijn 2009 vanuit Yogyakarta naar Bromo en Ijen geweest, zeer de moeite waard. We verbleven in het Tulips Hotel in Yogya en hebben van daaruit een rit geregeld met een plaatselijk vervoersbedrijfje die ons naar Malang hebben gebracht en daar hebben we via het Helios Hotel een trip geregeld naar Bromo, Kawah Ijen en de oversteek naar Bali best wel kostbaar weet ik nog maar de prijs ervan weet ik niet meer.
Weet wel dat alles goed geregeld was t/m IJen over de oversteek en vervoer naar Lovina had ik met de Hoteleigenaar een afspraak gemaakt maar de Gids had dit niet goed begrepen of wou er een slaatje uit slaan. Met de Hoteleigenaar een telefoontje gepleegd en het probleem was opgelost. Hoteleigenaar spreekt Nederlands.
Mocht je in Malang komen kan ik je Hotel Tugu ( adres:Jalan Tugu )ten zeerste aanbevelen om te eten is super deluxe heel mooi qua inrichting en voor iedere beurs staat er wel iets op het menu.
Er zijn ter plaatse van allerlei vervoersbedrijfjes die deze trips aanbieden, kijk en vergelijk goed en maak goede afspraken. (liefst op papier).
Kalibaru hadden wij aanvankelijk ook in onze planning opgenomen maar daar zijn we uiteindelijk niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen.
succes en veel plezier met de planning van je trip.

Hoi Sabine,

Wij hebben in Juli een soortgelijke reis gemaakt door Java. Ook wij hebben in Yogja in het Tulips Hotel gelogeerd en waren daar heel tevreden over. Vandaar naar Malang. In Malang hebben wij in Helios gelogeerd, maar aangezien dit Hotel in de steigers staat en het van binnen echt vies is, raad ik dit niet aan. Wij hadden een auto met gids en chauffeur gehuurd (Nedrlands/Engels sprekend). Onze auto met gids heeft ons naar de verzamel plek van de jeeps gebracht naar de bromo. Dit was in vergelijking met de tours van Helios stukken goedkoper, en is hetzelfde. Wij hebben in Kalibaru gelogeerd bij. Guest House Rumah Senang (zeer de moeite waard). Ik vond Kalibaru en omgeving mooi en er is genoeg te ondernemen. Van daar uit zijn we met auto op de boot overgevaren naar Bali. Kosten voor auto inclusief 9 passagiers. 8,50 euro.
Mocht je geintresserd zijn in het vervoer met gids en chauffeur…
de gegevens zijn Dadang Sulistio, email adres [EMAIL=“dadangsulistio@yahoo.com”]dadangsulistio@yahoo.com
telefoonnummer: 006281215720341. Dadang is echt een topper! Hij is héel vriendelijk en behulpzaam.

Succes!!!

Hallo Graatje en Jany,
Dank jullie wel voor de reactie’s.
Toevallig heb ik ook gekeken naar quest house rumang senang en naar rumak kita.
Wat hebben jullie gedaan vanuit Kalibaru, en weet U nog hoeveel de gids en chauffeur kosten.

groeten Sabine

Wij hebben voor een grote auto ( wij waren met 7 personen)54 euro betaald per dag inclusief alles. Gids, chauffeur, benzine, eventuele tolwegen, parkeergeld, overnachting van chauffeur en gids.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!