Tour Yogyakarte - Bromo - Kawah Ijen - Bali

Goedemorgen,

Ik ben geen nieuwe forummer, maar vooral een meelezer. Nu heb ik zelf een vraag, dus tijd voor een topic.

In mei/juni ga ik met mijn vriend een rondreis maken door Maleisisch Borneo en een deel van Indonesië. We boeken alleen een ticket en gaan op de bonnefooi reizen.

Veel info heb ik gevonden in de Lonely Planet en op internet. Ik kom er alleen niet uit hoe ik nu het beste van Yogyakarta naar de Bromo en vervolgens de Kawah Ijen vulkaan kan reizen. Op internet zijn aardig wat Indonesische organisaties die tours aanbieden, startend in Yogya en eindigend op Bali. De tours die aangeboden worden vind ik nogal prijzig. Ik heb er meerdere van rond de $300 p.p. gevonden. Ik heb het idee dat het goedkoper kan. Wie heeft een soortgelijke tour terplekke in Yogya geboekt? Hoe beviel dit? Wat waren de kosten en wat kreeg je voor dat bedrag?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt.

Je kan er ook voor kiezen om geen tour te boeken maar gewoon met het OV te gaan. Van Yogya naar Surabaya of Malang, goed te combineren met een stop bij Dieng. En dan verder met het OV naar het oosten. Dit duurt wel langer.

In 2001 heb ik de Bromo vanuit Malang bezocht. Volgend jaar wil ik mss vanuit Surabaya naar Bali reizen met stops bij Bromo en Iljen.

Het ligt er aan hoelang jullie gaan,yogyakarta via malang naar bromo is al ruim 400 km.:chin:

nu heb ik wel niet de nieuwste Indo-LP, maar ik weet dat in mijn versie gewoon het antw staat: gewoon wachten tot terplekke en je kan geen 5 mtr lopen zonder alweer zon boekingsbalie die alles aanbiedt voor veel lagere prijzen. Direkte minibus Yogya-nabij Bromo, te kiest maar wat je er wel/niet bij in wil hebben en welke graad van luxe (denk eens na: dat wil ook nog wel eens de prijs beinvloeden-1e/2e/3e/luxe/VIP-kelas).
En je zei toch te gaan bonnefooien? wat maak je je nu al zorgen dan?
Of wie weet-spuit tegen die tijd ook Bromo net als Merapi de sky vol met vliegverkeer hinderende vulkaanas. Dan kan je niet eens op pulau Java landen.

Ja dus? Als je met het OV gaat moet je een aantal keer overstappen, maar het hoe en waar staat in de Lonely Planet duidelijk beschreven.

Hallo,
Afgelopen januari ben ik met mijn zoon ook vanuit Yokya, naar de Bromo en de Kawa Ijen vulkaan geweest. Aangezien we niet al te veel tijd hadden, kozen we voor een georganiseerde trip met minibus. Zelf met openbaar vervoer is uiteraard mogelijk, maar veel uitpluizen wat de beste optie. Wij hebben voor een driedaagse tour 490.000 roepias betaald per persoon. Was eigenlijk 500.000, maar onze hoteleigenaar ( Dewi’s homestay) in Yokya wilde geen commissie. Dit is de minibus, incl. 2 hotelovernachtingen en ontbijt. Jeep van 1,5 uur naar Bromo komt er nog bij. Ook entree voor Ijen is niet inbegrepen(= 15.000 roepias) Wij hebben het entreeticket bij de vulkaan pas gekocht, omdat onze gids ons het dubbele vroeg…
Hoop dat je wat aan deze info hebt
De Kawa Ijen is zeer de moeite waard, wij zijn tot in de krater aan het meer gegaan. Prachtig!!!
Groetjes Sieneke

Kijk eens op de site van Rumah Kita in Kalibaru. Zij doen ook trips naar de Kawah ijen. www.rumahkita.info
Zij kunnen je ook ophalen vanuit Malang, Surabaya of Bromo en kunnen ook de trip naar de Bromo voor je regelen.
Na de Ijen kun je naar de ferry gebracht worden zodat je diezelfde dag door kan naar Bali.
Kijk in Yogya ook eens bij Via Via in de Jalan Prawirotaman. Zij organiseren ook trips via Bromo en Kalibaru (Sukamade of Kawah Ijen) tot aan de ferry of naar Bali.
Er is tegen erg weinig geld ook een vlucht van Lion Air van Yogya naar Surabaya. Je komt dan even na 07.00 uur aan en hebt tijd genoeg om met openbaar vervoer naar de Bromo te komen.
Als je bij Lava View slaapt op de Bromo kunnen zij ook het vervoer naar b.v. Kalibaru voor je regelen.

Plu