Ik ben op zoek naar een leuk hotel/guesthouse/accomodatie in Yogjakarta, die qua ligging ook handig is.
Prijs: ik weet niet wat gangbare prijzen zijn maar max. 40 euro per nacht ofzo.
Ik hoop dat jullie leuke suggesties hebben, op internet kom ik er niet echt meer uit.
Ik kan je hotel/guesthouse, Bladok, van harte aanbevelen! Leuke sfeer, mensen zijn aardig, en het eten is great!! check bijgaande link… het is trouwens ook niet zo duur…
Ik hoop dat deze reactie nog op tijd komt!
Ik weet niet wat je plannen exact zijn maar de meeste mensen willen in ieder geval de borobudur bezoeken. Zelf zou ik je aanraden om niet in yogja te gaan slapen maar in het dorpje borobudur zelf. Midden in de rijstvelden staat echt een geweldige lodge op fietsafstand van de tempel. Zelf verblijf ik hier momenteel ook. Je kunt vele leuke trips doen, de bungalows zijn echt geweldig, het eten is nog beter en de mensen zijn super aardig en behulpzaam. Een kamer kost 450.00 per nacht maar daar krijg je ook echt heel veel voor terug!
Als je meer informatie wilt kun je nog even op deze website kijken: www.rumahdharma.com
Daar kun je ook een telefoonnummer vinden.
Vanaf yogja ga je eenvoudig met de bus deze kant op!
Snelle reactie! Leuk dat je enthousiast bent…
Borobudur is ongeveer 45 min van Yogja vandaan dus het is ook goed mogelijk om vanuit Borobudur een trip naar Yogja te maken
Mocht je nog meer informatie over de trips willen dan laat je het maar weten, inmiddels weet ik overal van
In juni ben ik er trouwens ook nog dus wie weet tot dan!
Jij bent daar nu op vakantie? Blijf je daar zo lang?
Wij willen iets van 7 dagen naar Yogjakarta en omgeving. Misschien een optie 3 dagen Yogja en 4 dagen daar. Heb jij van te voren gereserveerd?
We willen wel het een en ander zien maar weet naast de bekende dingen nog niet precies hoe of wat.
ik blijf hier inderdaad zo lang, doe hier vrijwillgerswerk.
als je zeker wilt zijn van een plek zou ik wel even reserveren, er zijn hier maar vier bungalows en je weet nooit hoe het loopt…
Het bekendste in de omgeving is uiteraard de borobudur tempel maar je kunt hier fiets trips maken, raften, sunrise en sunset tours (niet toeristisch!!) massage krijgen, naar het dieng plateau etc.
Vier dagen kun je je hier dus gemakkelijk vermaken. Ik ben van de zomer een week gebleven
Er staat een mailadres op de site, die kun je gebruiken om te reserveren.
Bladok is top!..het is heel populair bij backpackers…
Ik heb trouwens niet online geboekt destijds… gewoon ernaartoe en fingers crossed dat het niet volgeboekt is… indien er geen kamer vrij is dan vragen of je kan reserveren voor de volgende dag ofso, in de buurt van bladok zijn er genoeg andere losmen/guesthouses…
Als je echt iets bijzonders wilt dan kan je ook eens op onze website kijken. Een villa volgens westers comfort met o.a. een eigen zwembad, op een niet toeristische locatie. Toch centraal gelegen en met de mogelijkheid om dagtochten naar bijv. de Borobudur en Prambanan te maken. Maar je kan bijv. ook op de fiets de omgeving gaan verkennen. In onze villa beleef je het echte Indonesie te midden van de vriendelijke bevolking.
Gouden tip voor je verblijf in de omgeving van Borobudur is, zoals al eerder gegeven, Rumah Dharma. Dit is een geweldig startpunt voor het ontdekken van de regio. Jamal neemt je op de fiets of op zijn Vespa mee door de kleine dorpjes, waar je door eenieder wordt begroet met een uiterst vriendelijk selamat pagi! Wij vonden hier het échte Indonesië, weg van de grote hotels met georganiseerd vermaak. Dit is de beste tip die je kunt krijgen voor een verblijf op Java.
Wij zijn destijds van Java naar Bali gereisd, we vonden Rumah Dharma zo bijzonder dat wij na een paar dagen weer de ferry hebben genomen naar Java. Geweldige manier om, naast de hoogtepunten van de regio (Borobudur tempel en Prambanan) kennis te maken met het échte Indonesië. Wij hebben samen met Jamal uren gefietst door eenvoudige plattelandsdorpjes, door de rijstvelden gewandeld en een prachtige full moon-festival bezocht. Waarschijnlijk de mooiste ervaringen van onze drie maanden in Azië.