Verblijf yogyakarta

Wij hebben de vluchten al geboekt en willen de rest bijna allemaal ter plekke regelen! We gaan 20 dagen van toch aparte naar denpasar. Het enige wat we van tevoren willen regelen is de eerste overnachtingen in yogyakarta.

We willen graag een relaxed plekje na de lange vlucht. En het zou fijn zijn om een (authentieke) locatie te hebben waar ze ook tips kunnen geven over eventuele trips etc. Heeft iemand een goede suggestie? (ik hoef geen tips voor gidsen o.i.d.)

Er zijn natuurlijk diverse mogelijkheden maar mijn voorkeur: Duta Garden Hotel > http://www.dutagardenhotel.com/

En dan homestay, guesthouse of hotel?

Hotel met airco, mooie tuin, lekker zwembad, goed ontbijt.

Is de locatie ook goed? Waar moeten we op letten bij locatie? Iemand anders nog tips?

Jalan Malioboro en omgeving is het drukste gedeelte van Yogyakarta. Duta Hotel zoals Mattheus15 voorstelt ligt aan Jalan Prawirotaman. Dat is de wijk waar zo’n beetje alle toeristen verblijven en heeft veel (goedkope) guesthouses en hotelletjes. Hier veel (op toeristen gerichte) restaurantjes, travel agents en behoorlijk druk.
Het is de vraag hoeveel je per nacht wilt uitgeven. Een goedkoop guesthouse (bijv. op Jalan Prawirotaman) begint bij zo’n 20 euro per nacht maar dan hoef je ook niet veel te verwachten (bijv. geen airco, gedeelde badkamer of slechts een mandi etc). Je kan ook in een hotel slapen van een paar honderd euro per nacht met bijbehorende service en faciliteiten.
Ook is een belangrijk vraag of je dichtbij de bezienswaardigheden zoals het Kraton wilt verblijven of dat je wilt genieten van het buitenleven en het echte Indonesie wilt zien want dan kan je beter buiten Yogyakarta verblijven.

Dankjewel voor de reactie! Aangezien we beginnen in yogyakarta denk ik dat het handig is als we wel een beetje dichtbij alles zitten. Ik las ook wel goede verhalen over delta homestay en viavia guesthouse, is dat bij iemand bekend?

ViaVia is een bekend guesthouse op Jalan Prawirotaman. Als ik me niet vergis is de eigenaar een Belg en is hij ook de eigenaar van ViaVia cafe wat een bekende ontmoetingsplaats is voor toeristen of Nederlanders/Belgen die in Yogyakarta of omgeving wonen. Niet echt een authentieke locatie dus maar wel in de buurt van veel bezienswaardigheden.

Via Via is een concept heeft meerdere guesthouses op verschillende leuke plaatsen op onze aardbol, prima om te verblijven of om lekker te eten(wereldkeuken) hebben ook allerlei tips en trips voor Java. Helaas was het volgeboekt toen wij er waren en hebben we tegenover in een klein hotelletje geslapen, met zwembad in de binnentuin. Weet niet of ViaVia een zwembad heeft maar dat zou je op hun site kunnen bekijken

Via Via guesthouse is simpel, maar wel leuk. Ook een leuke prijs! In het hoogseizoen eigenlijk altijd volgeboekt! Wij sliepen un venezia garden. Ook wel een aanrader. Prima kamer, met zwembad wat toch wel lekker is in zo’n grote stad.

Wij vonden via via vooral heel leuk om te eten en toertje te regelen. Dan ga je met een lokale student op pad en zij geven je veel extra info! Wij hebben prambanan gedaan met hen.

Een overnachting of 2 buiten yogya is ERG de moeite waard! Biiv in de omgeving van de Borobudur, super mooie omgeving om ook per fiets te verkennen en je hebt het voordeel dat je 's ochtends heel vroeg bij de tempel bent. rumah dharma guesthouse is echt geweldig!

Duta garden hotel heeft ook een guesthouse; goedkoper, knus en in de toeristenwijk.
http://www.dutagardenhotel.com/en/guest-house/

bamboo bamboo homestay geboekt bij booking.com
erg goed goedkoop kleinschalig super vriendelijk personeel en origineel ingericht

Kijk ook op booking.com en agoda.com!

wij ook Bamboo Bamboo via booking vastgelegd…maar moeten nog effe wachten om onze ervaring mee te delen :slight_smile:

effe onze ervaring met Bamboo Bamboo mededelen, het was mijn vrouw die dit vastgelegd had via booming.com en zij zag er echt naar uit…maar, toen we aankwamen zij het (vriendelijke) meisje dat onze kamer zo een 500 meter verder lag dan het hoofdgebouw, daar dit al vol zat. Geen probleem, tot we aankwamen in het andere gebouw, een zeer muffe geur en dat gemengd met rioolreuk, geen vensters waar licht binnen kon…en in het toilet mocht je geen wc papier e.d. gooien (??).
De kamer was helemaal anders dan wat we zagen op Booking, dus vrouw heel misnoegd en teleurgesteld…dus alles geannuleerd, één nachtje geslapen en dag nadien (voor dezelfde prijs) in Aloha gaan slapen, zelfde straat. Aloha heeeeeeel vriendelijk personeel en eigenaar die je graag helpen.