Leuke accomodatie Yogjakarta met kinderen

Wie heeft er leuke tips voor accommodaties in (of omgeving) Yogjakarta. We reizen met drie kinderen in de leeftijd van 11, 9 en 2 jaar.

Eventueel aantal dagen bij Borobudur in de buurt of andere mooie (rustige) omgeving en een aantal dagen in de stad zelf.

Bij een gastgezin logeren lijkt ons ook geweldig. In ieder geval een kleinschalige accommodatie, kindvriendelijk, eventueel met een (klein) zwembad. Niet te massaal, rustig, sfeervol, vriendelijk en niet te duur!

Mercury Guesthouse is een leuk en kleinschalig guesthouse in een rustige omgeving in Prawirotaman, Kamers zijn eenvoudig maar schoon en er is een zwembad.
Groet
Ramon

Een erg leuke accommodatie en plaats om te verblijven is Rumah Dharma. Dit ligt op loop/fiets afstand bij de Borobudur, en vlakbij de Merapi vulkaan.
Het zijn een paar mooie (nieuwe) bungalows die midden in de rijstvelden liggen. Ze bieden erg leuke excursies en dergelijke aan in de omgeving. De mensen zijn erg vriendelijk (en eigenaresse komt uit Belgie, de rest wel Indo) en het eten was echt heeeerlijk! Gewoon de lokale gerechten gegeten.

www.rumahdharma.com

Dank voor de tip! Heb meteen de website bekeken, ik mis hier alleen prijzen helaas. Weet je nog hoeveel je betaald hebt?

dank voor de tip Ramon!

Geen probleem :slight_smile: Voor Mercury guesthouse betaalde ik ongeveer 12 euro per nacht voor een standaard kamer met fan, badkamer met warmwater en een eenvoudig ontbijt. Ze hebben ook kamers met airco deze zullen rond de 18 a 20 euro per nacht kosten denk ik…

Groet
Ramon

1 like

En ik betaalde ongeveer 40 euro per nacht… Airco, warm water, ontbijt, gratis fietsgebruik

1 like

Duta Garden Hotel
Kleinschalig, prachtige tuin en klein maar leuk en fijn zwembad
Rond 16.00 uur wordt er als je aanwezig bent thee met iets lekkers geserveerd. Dat is typisch Indonesisch.
Ruime kamers met fan of AC en iedere kamer heeft een fijn terras. Er zijn kamers met verbindingsdeuren.

Volgens mij betaalden wij 40 euro voor kamer met AC

1 like

Wij hebben heel wat hotels bekeken in Prawirotaman.
Duta Garden vonden ver uit het leukst en ook nog betaalbaar.
Wij betaalden rond de Rp. 450.000 per kamer per nacht (met ac). Lekker ontbijt en zwembad. Er zijn ook goedkopere kamers.
De omgeving Prawirotaman zou ik ook aanraden,dit is echt veel rustiger dan rondom de hectiek van Jl. Malioboro.
Wij hebbenmet2kidneren van 4 en 6 rond gereisd.

Ik zou niet een aantal dagen bij de Borobudur blijven.

gr Claudia

1 like