Hotels in Yogyakarta en Bogor

Hallo,

volgend jaar gaan ik en mijn vriend een rondreis maken op java en vervolgens verblijven wij een aantal dagen op Bali. Omdat ik de reis zelf samenstel ben ik ook op zoek naar leuke, goede en nette hotels waaronder in Yogyakarta en in Bogor. Wie heeft er betaalbare tips?

reisschema ziet er momenteel als volgt uit:

2 dagen jakarta
3 dagen bogor
2/3 dagen bandung
2/3/ dagen pangandaran
4/5 dagen Yogyakarta
3/4 dagen Kalibura

boot bali

4 dgn bali

ziet dit er een beetje goed uit?

Leslie

De laatste jaren slapen wij wanneer we in Yogya zijn in Hotel Bladok (Jalan Sosrowijayan). Goed onderhouden hotel met een zwembad voor ongeveer een tientje per nacht.

In Bogor kan ik “Abu Pensione” aanraden, achter het station.

In Jakarta kan ik hotel N aanbevelen.
Centrum gelegen bij de Harmoni (Jkt Centrum), prijs was niet zo duur . Nog niet eens 20- euro , wel kleine kamers .
Of Hotel Cipta en International , prijsklasse ongeveer 30 euro .Centraal gelegen
In dezelfde straat van hotel Cipta (KH Wahid Hasyim ?) heb je op dit moment verschillende guesthouses of hotel appartementen .

Bandung :
Hotel Utari en Hotel Karmila bij de beroemde Dagoweg.
Melati3 klasse hotel.

In Yogya, kan ik aanraden, Tulips (NL eigenaar), Jl Tirtotipuran. Is vlak bij de Jl Prawirotaman (toeristen straat), hier is het rustiger als midden in de stad (malioboro) en je hebt daar diverse leuke barretjes en eettentjes…

Over betaalbare tips gesproken;
Yogya; tempels Prambanan en Burubadur
Kraton en sultan palace
De vogeltjesmarkt is de moeite van een bezoekje waard
Ook zekers even naar parangtritis het strand. (mooiere stranden dichtbij Yogya Baron met z’n vis afslag en Krakal)
Ook een dagje slentere in de Malioboro met een grote mall en met zijn lokale pasar.
De sigaren fabriek, waar nog steeds met de hand vervaardigd wordt kost ook maar Rp 25.000 pp voor een mooie excursie.

Kortom Yogya heeft veel… succes

toedah, spesial voor al die mensen uit Madurrrrrodam, yah?
Algemeen: qua prijs is alles in Indo uitermate zeer betaalbaar-daarnaar vragen is eigenlijk nogal zinloos.

Hoi,

wij zijn net een paar dagen terug van onze rondreis Java&Bali. 4 dagen voor Bali is wel aan de korte kant hoor! Zonde, zo’n mooi eiland en zoveel te doen.

Ik kan hotel Peti Mas in Yogja aanbevelen. Goede locatie, netjes en heel leuk met mooie siertuin, zwembad en goede prijs.

Ons schema zag er als volgt uit:
1 nacht Jakarta
1 nacht Bogor
2 nachten Bandung
3 nachten Yogyakarta
1 nacht Bromo
1 nacht Kalibaru
Oversteek Bali
2 nachten Sanur
2 nachten Amed (snorkelen)
3 nachten Ubud (raften, rijstvelden en leuk stadje)
2 nachten Seminyak (luieren)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Toegang voor de Borobudur en de Prambanan bedraagt voor bleekgezichten 10 US $ bruintjes betalen 9000 Rp, in Indonesische verhoudingen gesproken duur voor de witjes, want dat zijn “dompet hidup” :smiley:

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.

BVDW 25 bedankt voor jullie reisschema, zijn jullie ook zelfstandig gegaan?

waar hebben jullie geslapen toen jullie naar BROMO gingen?

groeten!

Ik vind dit een moordend schema, die 1 nacht Jakarta kan je wel schrappen, heb je niets aan, wil je Jakarta echt zien heb je daar meer tijd vooor nodig, al was het alleen maar om in de files te staan, dus meteen naar Bogor, zit je in een aangenaam klimaat.

We hebben alles zelfstandig gedaan. Voor ons de eerste keer, maar voor ons beginnelingen prima te doen.
In Yogya hebben we bij een kleine touroperator een auto met chauffeur voor Bromo geregeld en de volgende dag door naar Kalibaru. Echt wel aan te rijden, want openbaar vervoer is minder daar in de bergen. We logeerden in de Lava View Lodge. We hadden voor 600.000 Rp de superior kamer genomen om nog wat comfort te hebben, maar was schoon, goed restaurant en zij organiseren ook de sunrise trip.
In Kalibaru stopt er dan wel weer een ‘ekonomi’ bus die je naar Den Pasar brengt (een hele belevenis)

In Yogya wilden we in eerste instantie in Bladok verblijven maar deze bleek vol. Ook de volgende dag. Zag er goed uit. Gezellig/ gemoedelijk.
Uiteindelijk zijn wij bij Petí Mas beland. Ligt twee straten verder, maar erg prima, en ook is de straat wat rustiger. Wij hadden een kamer waarvan de douche en toilet gedeeld moesten worden, erg prima. Daar waren 5 kamers van geloof ik en er waren 3 douches en toiletten.
De rest van het hotel was echt duidelijk zeer comfortabel en erg netjes. Met zwembad!

Hallo,
Leuk en zeker niet duur hotel is Hotel Tulips (met zwembad) ook aanbevolen door Yogya Yogya, ligt in een leuke buurt en er is van alles te beleven. Het leukste cafe daar volgens mij VIAVIA je kunt er allerlei trips boeken we zijn van daaruit achterop de scooter naar Borobudur- en Prambanantempel geweest en mijn vrouw heeft er een batikmiddag gedaan, heel leuk om contact te maken met de plaatselijke bevolking. Onze favoriete gids daar is Vita, een schat van een vrouw met een schat aan kennis vd omgeving.
Via Hotel Tulips kun je ook het eea regelen maar is iets duurder en niet zo avontuurlijk.
succes

heee Leslie,

have fun!!!

groetjes Karin :vak02:

1 like