Rondreis Java & Bali

Beste reisgenoten,

In november gaan mijn zusje en ik voor 3 weken naar Java & Bali. Mede dankzij dit forum is onze reisroute grotendeels al rond. Wij hebben echter nog een paar vragen en hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen.

1. in onze planning hebben wij 1 nacht in Bandung gepland. Het leek ons dat je tijdens de rit van Bogor naar Bandung een excursie naar de koffie- theeplantages kan maken. Is 1 nacht in Bandung voldoende?

2. Op internet kwamen wij een mooi hotel naast de Borobudur tegen (Saraswati). Is dit leuker dan een hotel in Yogjakarta?

3. Wij lazen al dat je de excursie naar Bromo en Iejen goed ter plaatse kan regelen. Als je dit in Yogjakarta regelt zit er dan ook een overnachting in Malang bij of kan je dit het beste zelf regelen?

4. De reis willen wij graag eindigen aan het strand. Wij zitten heel erg te twijfelen tussen de Gili eilanden en Nusa Lembongan. Wij houden van mooie, rustige stranden maar vinden het ook leuk om 's avonds bij diverse restaurantjes wat te eten en te drinken. Welk eiland zouden jullie ons aanraden?

Mochten jullie nog leuke tips hebben, dan horen wij het graag.

Alvast bedankt.

Groeten,
Dorien & Jessica

1. Je kunt in de buurt van Bandung ook een nacht verblijven op een theeplantage even Pangalengan Guesthouse Wisita Agro Malabar googlen. Ik ga daar over een paar dagen naartoe en zal laten weten of het leuk is.
    2 Aanrader in Yogya is ViaVia backpackers homestay volop reistips daar en veel excusies
    3 Bromo Ijen combi zeker doen kan ook vanuit Malang

Als je vanuit Yogya een excursie naar de Bromo en Ijen boekt, dan slaap je niet in Malang maar in Probolinggo of een ander dorp dichter bij. Malang ligt aan de andere kant van de berg, daar stop je niet.

Uiteraard kan vanuit Yogya naar Malang gaan en daar de excursie boeken. Voordeel is dat je een extra nacht in Malang kan blijven om bij te komen van de lange rit.

Persoonlijk zou ik voor de stranden op Bali blijven, jullie willen echt heel veel in drie weken!