Jakarta/Java

Hoi allemaal,

Ik ga 1 juli samen met mijn vriendin ronttrekken door java en bali.
Ik heb hier rond gekeken op dit forum. Maar ik heb nog een aantal vraagjes.

Wij landen om 19.20 plaatselijke tijd in Jakarta. Wij willen daar 2 nachten blijven. Weet iemand nog een leuk hotel (doorsnee prijzen) in het centrum.
En is het handig om deze vanuit nederland te boeken of hebben wij nog tijd zat om 's avonds in Jakarta nog wat te vinden?

Wij willen daarna naar Bandung met de bus over de Puncakpas. Welke bus moeten wij nemen? In Bandung willen wij een aantal dagen blijven en vanuit daaruit de vulkaan bekijken en na Ciater gaan.

Vanuit Bandug willen wij naar yogyakarta gaan met de trein met als tussenhalte pangadaran voor 2 nachten. Is dit met de trein te bereiken?

2 à 3 dagen in Yogyakarta verblijven en daar zoveel bezienswaardigheden in de buurt te bezichten. Vanuit Yogyarta willen wij doorreizen naar Malang met de trein, ook òngeveer 2 dagen blijven. Vanuit malang naar Bromo, etc… Van Malang met de trein doorreizen naar (trein???) naar Banyuwangi en vanuit daar met de boot naar Bali.

Dit is even in kort beschreven ons avontuur. Wij willen dus ongeveer 2 weken in Java blijven en 1 week in Bali.

Tips zijn welkom.

Groetjes, Léon

Ome Jaak ,
mooie site .
Jammer dat de Nederlandse toeristen het niet kunnen lezen .
Ik denk dat de gemiddelde orang turis (zoals ik) gewoon de bekende toeristen karrespoor volgen .
Maar ik zal die site in mijn "persoonlijke arsip " plaatsen.
Wie weet kan ik t.z.t gebruik van maken.

Dat begrijp ik en daar ben ik al volop mee bezig. Maar waar het mij vooral omging is dat wij pas om 19.20 in Jakarta landen en of wij dan nog wel tijd genoeg hebben om daar een hotel te boeken. Of dat het verstandiger is om dit via internet al vast te doen.