Hey,
Wij gaan naar Indonesie op huwelijksreis (5 weken :wereld:) en ik ben op zoek naar een leuk hoteletje met de nodige luxe (zwembad, enz) om de eerste dagen wat uit te rusten. We landen om Jakarta, dus ik zou het eerste hotel liefst ergens dicht bij Jakarta of Bogor boeken. Kunnen jullie een gezellig hotelletje aanraden?
Vrienden , de stad Bogor is een goede alternatief voor Jakarta.
Bogor is lekker koel ,vergeleken met Jakarta , je kan s’avonds nog op je erf zitten of in je veranda van je bungalow.
Zit relatief dichtbij Jakarta , met de Tol Road Jago Rawi , kan je binnen 1 uur de Centrum van Jakarta komen , mits er geen file is .
Als je geen auto huurt (aan te raden) kan je met de trein komen , spotgoedkoop en comfortabel. Met Airco .
Probeer een hotel / guesthouse te vinden in de buurt van de K.R. B =Kebun raya Bogor (De beroemde Plantentuin).
Dat is dan in buurt van Jalan Pajajaran .
Ik logeerde in Hotel Mirah (ook vaak bezocht door georganiseerde toeristen uit nederland) .En ook bij Hotel Pangranggo 2 (Jalan Pajajaran) , een iets grotere hotel , dacht 3* hotel.
Hier heb je een site van BOGOR. http://www.bogor.net/inside.asp?edition=1&cat=24
Kijk naar de rubriek :
Pariwisata (Toerisme).
Klikken bij :
Tempat Makan = Eetgelegenheden(restaurants)
Pamondokan = Slaap gelenheid (te keus en te keur)
Pemandu Jalan = De lijst van openbaar vervoer.
Ze hebben ergens een V.V.V kantoor , heb nooit gezien omdat ik de omgeving redelijk ken.
Zorg dat je in de stad zelfs zoekt , en niet buiten de stad Bogor zelf.
Dan zit je in de midden of nowhere , al heb je een huur auto ter beschikking (12 uur per dag met chauffeur voor 30-40 euro).
Voor de liefhebbers van golf kan men NOVOTEL nemen , met de mogelijkheid te gaan golfen.
Heb nooit gedaan , weet niet eens hoe je een golfstick moet vasthouden.
Voor de oudere reizigers die de “oude koloniale” sfeer wil proeven is de Hotel Salak (vlak bij de Paleis) aan te bevelen .