Rust rond Jakarta gezocht!

In september landen ik en mijn vriend in Jakarta voor een rondreis van 7 maanden.
Nu zocht ik een plaatsje op treinafstand van Jakarta (want we willen Jakarta nog wel bezoeken) waar het een beetje rustiger is zodat we op adem kunnen komen van de reis en wat aklimatiseren…
Bij voorkeur wat hogeropgelegen.
En misschien een zwemgelegenheid (meer, bron, zee, zoiets…)?
Ik heb gelezen over Bogor (met de onweersbuien wat natuurlijk wel te gek is) maar botanische tuinen interesseren me niet zoveel, is daar ook nog iets anders te beleven?

Of kent iemand misschien een ander leuk stadje in de buurt van Jakarta?

Alvast bedankt,

Lisa

Euhm, daar kan ik nauwelijks informatie over vinden. Ik bedoelde eigenlijk een stadje waar nog wat te beleven valt ook…

Ja ik weet dat het dan ramadan is…

Ik wil gewoon op een fantastische plek mijn eerste nachten in Indonesie doorbrengen. We gaan snel door naar Bali en komen na de ramadan weer terug op Java. Hoop op suggesties, tips.

Dank je!

Een andere stad dichtbij Jakarta , dan is het Bogor .
De regen stad , lekker koel , met de beroemde plantentuin , kan je korte ritjes maken met de OV naar de beroemde Puncak Pas . Ongeveer 1 -2 uren rijden , de OV stopt overal om passagiers op te pikken.Je kan ook een huur auto nemen voor 1 of 2 dagen.
Zie mijn posting over Bogor en hotels in Bogor .
Binnen 1 uur zit je al in Jakarta als je de trein neemt.
En 1 uur later zit je als het meezit binnen 1 uur in Cenkareng Airport.
Je kan met de DAMRI bus gaan (20.000 rp p.p ) of met de taxi (veel duurder) .
Je kan zelfs ook rechtstreeks met de Damri van Bogor naar Cengkareng (even checken).

Of naar Bandung , met de auto (of travelbus van deur tot deur ) duurt de reis max. 3 uren.
Via de Tolweg Cipularang.
Bandung was Parijs van Java , de naam zegt het al .
Ondanks de 160 km ? afstand van Jakarta (Bogor ong 60 km) ben je snel in Bandung.
Ik zou Bandung nemen.

x

http://1.bp.blogspot.com/_cFyLpWnSDaM/RxTOaR21qfI/AAAAAAAAAE8/_0fOHU1fdfU/s1600-h/image002.jpg

Bij de een revieuw staat :
Well greeted by the staff. Ambience is good. Hotel located in city center

Mijn inziens staat het hotel qua ligging niet in Centrum van Jakarta.
Op postcode gebied zou het Jakarta Centrum kunnen zijn , maar de probleem is dat Jakarta Centrum een grote gebied bestrijkt .Jakata is een Metropolitan , Big City met 5 stadsdeel gemeenten .

Centrum is naar mijn inziens als oud bewoner van Jakarta de area van Gambir / Hotel Indonesia -Monument Nasional en de directe omgeving.

Daar heb je ook grote sterren hotels waar je goed kan toeven , in een oase in de hectische
Jakarta .
Zie ook :

http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=556
In de straat Jalan K.H Wahid Hasyim heb je ook 2 IBIS hotels(3*) en een paar andere 3 steren Indonesische hotelss.
Je hebt tegenwoordig diverse hotels/appartementen in die straat , met een prijs tussen 300-400.000 rp per nacht per kamer inclusief ontbijt .Zoals Hotel Ciputra-Hotel en Hotel International.
Dan zit je echt Centraal , in de hart van Jakarta.

Warm aanbevolen : Hotel Sari Pan Pacific, Hotel Aryaduta , Hotel Mandarin Oriental(tijdelijk gesloten voor renovatie ? ) , hotel Indonesia Kempinsky en Hotel Grand Hyatt .
De laatste twee is niet uit mijn ervaring .