Jakarta of Bogor...

hallo iedereen, ik vertrek woensdag naar jakarta…bedoeling is om tot bali,lombok te geraken… vraag mij af wat ik het beste doe. overnachten in jalan jaksa of direct bij aankomst doorreizen naar bogur ??? kan iemand mij helpen … waarvoor dank :wink:

Waar houd je van? Wat wil je zien? Je zult iets meer informatie moeten geven…

Persoonlijk vind ik echter Bogor leuker dan Jakarta. Het is niet moeilijk om er met een minibus te komen (vanuit het vliegveld), en vanuit Bogor kun je makkelijk verder reizen naar bijvoorbeeld Bandung.

Er rijdt een damri bus vanuit vliegveld naar Bogor kosten 35.000. De kebun raya is absoluut de moeite waard en vindt ik persoonlijk veel interessanter dan Jakarta.

alvast bedankt voor de reacties :wink: kom aan in de middag daar dus zou ik niet beter de eerste avond doorbrengen in jakarta ? zal toch wel eventjes rijden zijn naar bogor ?! of is het geen plobleem om op deze plaatsen gelijk bogor of bandung,… slaping te vinden ???

Vanuit het vliegveld ben je 's middags meestal sneller in Bogor dan bij Jalan Jaksa :wink: En als je bang bent dat je geen accommodatie zou kunnen vinden, dan kun je er voor kiezen vooraf al wat te reserveren.

Persoonlijk prefereer ik Jakarta . Je kan vanuit Jakarta dagtrips makan naar Bogor, Puncak en zelfs Bandung.

Ik heb enkele malen bij Narwastu Guest House gelogeerd. Hun web site is www.narwastuguesthouse.com . Afstand van de luchthaven is +/- 45 minuten met de taxi.

Dagtrips vanuit Jakarta naar Bogor,puncak pas ,Bandung is zeer onpraktisch.
Je bent veel tijd kwijt met de heen en terugreis.

Van Jakarta naar Bogor is al gauw 2-3 uur.

Bogor is als startpunt van je Java reis ideaal en er is in en rond Bogor veel te doen / zien.Denk maar aan de Kebun Raya(botanische tuinen) Gunung Salak(Salak Berg) en Halimun nationaal park.Verder is het er (veel) koeler dan in Jakarta en aangenamer.

Je kan vanuit Bogor doorreizen naar Pelabuhanratu aan de kust.Vandaar uit terug richting Bogor en via de puncak pas naar Bandung

Meer info op te vragen bij rafttbogor@yahoo.com

Ik kwam op Wereldwijzer Reisforums via Google.
Door de trefwoorden Islamisering + Indonesië.

De vrijheid van geloof wordt steeds vaker praktisch aangepakt.
Las net een artikel over Bogor.
De Yasmin kerk is nu dicht, vergrendeld.
Niet dat ik zo’n Christen ben.
Maar de vrijheid is hier in het geding.

Zie ook:

Ik zou mensen willen spreken die kortgeleden
in Anyer - Zuid-west Java zijn geweest.
in 2003 hebben we hier al een strijd Chist/Muslim meegemaakt.

De bedoeling is om op de Kraketau te gaan zitten!
Heeft iemand hiermee ervaring?

Ik reis zonder reisbureau of reisbegeleiding.
Spreek een beetje Bahasa.

Ben benieuwd naar enige reactie.
Groet
Peter

Hoi Jenny,

fantastische foto’s gezien van je!

dank je.

Wanneer was jij voor het laatst op Java?

Ik kwam hier al begin jaren 80.

Doch laatst steeds China, Viet-Nam, Cambodia,

nu weer naar Indonesia.

Weet jij iets van:

De vrijheid van geloof wordt steeds vaker praktisch aangepakt.
Las net een artikel over Bogor.
De Yasmin kerk is nu dicht, vergrendeld.
Niet dat ik zo’n Christen ben.
Maar de vrijheid is hier in het geding.

Ik zou mensen willen spreken die kortgeleden in Anyer - Zuid-west Java zijn geweest. in 2003 hebben we hier al e.e.a. meegemaakt.

De bedoeling is om op de Kraketau te gaan zitten!
Heeft iemand hiermee ervaring?

Ik reis zonder reisbureau of reisbegeleiding.
Spreek een beetje Bahasa.

Ben benieuwd naar je reactie.
Groet
Peter

link:

Ik was in augustus voor het laatst op Java. Dit keer het oostelijke puntje (van Surabaya naar Bali).

Ik heb dit jaar ook door Aceh gereisd. Als vrouw, alleen. Als toerist laat iedereen je vrij om te geloven wat je wilt. Je krijgt soms vragen welk geloof je hebt, maar dat is omdat Indonesiërs zich gewoon niet voor kunnen stellen dat je geen geloof hebt. Ik ben als niet-moslima in vele moskeeën geweest, totaal geen probleem. Wel je hoofd en armen en benen bedekken. Mensen vonden het niet erg dat ik hun geloof niet had, dat verwachtten ze niet eens van een Nederlander. Men vond het ook niet erg dat ik niet vastte tijdens de Ramadan. Uiteraard ging ik niet pal voor hun neus eten!

Ben je bang voor de islam? In mijn ogen nergens voor nodig!

Hoi Jenny

zoals je al zegt.
In Aceh doen westerse vrouwen er goed aan om een hoofddoekje te dragen.

Buiten staan om te roken,
en om over een glaasje rode wijn te praten, al helemaal niet.

Je doet er goed aan om je als Christen voor te stellen, zodat je in ieder geval wat bent!
Dit komt “geloof”-waardig over.

Ik ben geen Islamofoob, anders zou ik Indonesië negeren.
Doch een verandering is gaande.

Je ervaringen in Surabaya zijn relaxed?
Kan je daar nog gewoon een biertje drinken (Bir Bintang) in een Rumah Makan?

Of is dat er niet meer bij?

Graag je mening over je ervaringen verder over Java.

gr Peter

Ik heb alleen mijn hoofd bedekt in een moskee, verder niet. Nergens voor nodig (ondanks dat ik blond ben).

Ik kom sinds 2001 in Indonesie, en als toerist merk je nauwelijks iets van de Islamisering waar jij over spreekt. Als deze er al is! De enige plek waar de Islam meer voet aan de grond krijgt is Bali. Dit komt niet omdat Balinezen zich bekeren, maar omdat er steeds meer moslims van andere eilanden (met name Java) naar Bali trekken op zoek naar werk. De verschillende religies gaan goed met elkaar om, Balinezen plagen bv. Javanen omdat ze niet mogen eten tijdens de Ramadan. (Er trekken overigens ook Christenen vanuit Flores naar Bali om daar te werken. Er komen dus ook meer kerken.)

Op Java kun je gewoon bier drinken. Alcohol is echter niet goedkoop voor lokale begrippen, een grote Bintang kost ongeveer 25.000 rp.

Omdat ik aankom in Sukarno-Hatta, wil ik niet eerst naar Jakarta maar direct naar Anyer om vandaar naar de Kraketau te gaan. Heeft iemand ervaring?
Hoe lang is de reis van S-H airport naar Anyer?