Fijne plek West Java

Hallo!

Zaterdag vlieg ik naar Jakarta, ik zal daar één nacht blijven en wil daarna graag door naar een fijne relaxte plek om even bij te komen. Iemand tips wat een relaxte maar ook gezellig plek is om een aantal nachten te verblijven?

Alvast dank!

Hoi Maartje,

West-Java is vrij groot, dus ‘de keuze is reuze’. Omdat je het hebt over een ‘relaxte maar ook gezellige’ plek ben je denk ik op zoek naar iets wat enigszins toeristisch is? Ben je op zoek naar relaxen qua comfortabel hotel, of juist relaxen qua in de natuur of aan het strand zitten?
[ul]
[li]In de steden Bogor of Bandung is er een ruime keuze aan onderkomens. De steden zelf zijn niet echt relaxt (druk verkeer e.d.), maar beide hebben wel mooie bezienswaardigheden en een mooie omgeving. Dat de stad dan verder niet relaxt is zegt natuurlijk weinig over hoe het binnen in je accommodatie is.
[/li][li]Iets meer buiten de stadse drukte zou je kunnen kijken naar een van de plekken in de bergen, bijvoorbeeld bij de theeplantages van de Puncakpas, of in de bergen ten noorden van Bandung (hier is de Tangkuban Perahu-vulkaan, en de vulkanische hotsprings van Ciater).
[/li][li]Dichtstbijzijnde strandopties vanaf Jakarta zijn de Duizend Eilanden ten noorden van Jakarta, of de westkust bijvoorbeeld bij Anyer.
[/li][li]Wil je echter naar het strand, dan is Pangandaran of Batukaras, aan de zuidkust, naar mijn mening meer aan te raden. Dit is alleen wel een stuk verder (ongeveer 8 uur met de bus, of je moet met het vliegtuig gaan). Er is ook nog een strand ten zuiden van Bogor, genaamd Pelabuhan Ratu, maar daar heb ik geen ervaring mee (en dat is sowieso ook minimaal 5 uur met de bus).
[/li][/ul]
Dit zijn maar een paar van de vele opties. Als je kiest voor Bogor of Bandung zou ik de nacht in Jakarta overslaan, en meteen vanaf het vliegveld een bus naar die stad nemen.

Groeten,

Erwin

Het hoeft niet perse toeristisch te zijn, liever niet zelfs! Maar meer een mooie plek waar je niet midden in een drukke stad zit, maar wel een hostel waar je wel wat mensen tegenkomt. Ik heb over Bogor goede verhalen gehoord maar meer dat je het na een dag(je) wel weer gezien hebt en de stad inderdaad erg druk is.

Ik kom erg laat aan in Jakarta daarom heb ik toch maar besloten één nacht vlakbij het vliegveld te overnachten. Dankjewel voor je reactie, ik zal de plaatsen eens verder onderzoeken!

Groet,

HB guesthouse in Bogor.