hallo ,
door mijn gezinssituatie kan ik onmogelijk de eerste jaren nog eens in Ghana geraken.
Maar ginds, in **yeji ** zitten wel een leuke familie te wachten op foto’s van ons.
Kan iemand ze voor mij bezorgen , of op de post doen in Accra.
mvg,
Koen
Tja, ik ga pas in September en doe dan wel Accra aan, maar dat duurt dus nog wel fftjes.
Waarom kan je de foto’s niet gewoon vanuit Nederland opsturen dan?
Hey ,
bedankt om te reageren.
Ik heb al meerdere malen de post geprobeerd.
Maar ergens (in Ghana) , blijft hij plakken.
Er zijn daar veel liefhebbers van Europese brieven.
Wie weet , ben jij wel onzer redding.
we zullen zien
grtjs Koen
Hallo koen
Ik vind het vreemd dat je dat je dit vraagt aan personen . Je kan gewoon post versturen naar Ghana er staan genoeg berichten daar over op deze forum … Kijk maar eens op ( parketen naar Ghana ) en ( post versturen van Ghana naar Nederland ) op de laaste staat ook post versturen naar Ghana ,
Of heeft deze foto’s een speciale waarde …? dat iemand moet meenemen … en die gene krijgt zeker een beloning
Ik weet precies wat veel mensen denken op deze vraag van jou dus daarom reageerd er niemand op . en ik wil echt niet dat ik een parketje krijg van iemand die ik niet ken moet meenemen … dus je weet nooit wat er in zit …
Oja als de Family en P.O. Box heeft dan komt het wel aan en met DHL ook in Accra en meer steden en met TNT ook
dus
groeten , marcel
Ik ga over een paar weken naar Ghana. Geen bezwaar om iets af te geven. Maar ik moet van te voren wel de inhoud zien. En als ik twijfel of het legaal is, dan gaat het echt niet door. Dus als het echt normale foto’s zijn, waarom niet?
Ik begrijp heel goed de reactie van Marcel.
U schrijft dat u het meerdere malen geprobeert hebt, maar dat ze ergens blijven plakken. Dus u bent er al een pak kwijtgeraakt.
Als u ze met normale post opstuurd zou dit te begrijpen zijn, maar als u DHL of een andere packetdienst neemt, bent u wel zeker dat ze aankomen, als uw naam en adres en telefoonnummer van ginder juist is. Kost wel wat geld. Maar deze weg, ze naar iemand brengen, en ook maar afwachten dat die persoon te vinden is, kost evenveel op het eind van de rit. Tja, een beetje onbegrijpelijk.
Groet,
Beest
Hey ,
Er bestaan ook , brave , normale foto’s en mensen hoor.
Zijn gewoon foto’s van Ama en een paar van mijn kindjes,
en als je ter plaatse gaat , zou ik ook wat geld meegeven.
Je zou mij , en die familie , héél gelukkig maken.
(de mama kan trouwens heel lekker koken) ,
zie je het zitten , , ?
Hello Yeji,
Ik wil u best geloven, maar u antwoord niet op de vraag, waarom ge dit niet eerder gedaan hebt met een packetdienst. Een packetje zoals u het laat lijken kost € 53, en u bent zeker dat het aankomt binnen de twee dagen. En ik weet niet dat het verstandig was van mij, maar heb er zelfs geld mee opgestuurd, dat heelhuids ginder geraakt is. En dan heb ge natuurlijk ook nog Western Union voor geld, ook niet goedkoop.
In elk geval ik ben net terug en denk niet er gauw weer te komen, anders zou ik het wel voor u meenemen, heb ik trouwens de laatste maal ook voor iemand anders gedaan.
Groetjes,
Beest
Het kan nog anders en ook nog goedkoper.
Zet de foto’s om in digitale foto’s, verstuur ze naar een e-mail adres voor de famillie met ‘yousendit’. De famillie kan dan inloggen bij yousendit, kan de foto’s ophalen en vervolgens ter plekke afdrukken zoveel ze maar willen. Het downloaden kan bij ieder internet café. Ik weet dat het niet al te snel gaat, verbindingen zijn langzaam, maar het is wel te doen.
Hallo koen
Ik weet ook wel dat er wel goede mensen zijn en die geen foute bedoelingen hebben…
maar waarom wil je de foto´s aan iemand geven ? of heb je niet zoveel geld om via DHL testuren … en wat Papaya zegt kan je ook doen
en waarom begin je over de kook kuntsen van de moeder? is dat echt iets belangrijk ofzo …
over 2 weken ben ik Ghana Sorry maar ik neem je foto’s niet mee … mijn keuze doe het liever met DHL of andere parket diensten of via de PC
groet, marcel
Sorry Marcel,
Maar wat betreft uw laatste reactie, die was tamelijk grof. En Het is ook niet belangrijk alles tweemaal te zeggen. En wat die kookkunst betreft, ik begrijp de vermelding allesinds wel.
groet ,
Beest
ja idd dat is zo … Beest , dat is niet zo netjes van mij de laatste reactie …
maar ik vertel toch ook niet bij elke bericht wat ik schrijf dat mijn vriendin ook kan lekker koken en haar moeder ook .
maar goed , Ik was te grof met wat uitspraken
Beste Marcel,
Als u het in de juiste contekst leest, dan staat er : als ge zou ter plaatse gaan … En dan is die vermelding van die kookkunst bedoelt, dat ge misschien ook de uitnodiging krijgt om te blijven eten.
Koen zal het wel vertellen als ik het mis heb.
Groet,
Beest
Waarom zou je voor een pakketje € 53 betalen, als je dit gratis met een vertrouwde persoon kan meegeven?
Die € 53 kan je beter aan de ontvanger in Ghana geven, die zal daar dolblij mee zijn. (Die kan daar heel veel maaltijden voor koken)
Henk
Dat valt ook wel mee hoor want Ghana is een duur land 53 Euro = ongeveer 100 Cedi
groeten , marcel
Hoy,
Ik geef Henk gelijk, en Ghana is wel duur, maar dat is ook te zien op welke dingen. Als ge het normale eten neemt dat men thuis daar klaar maakt, kan men van die 100 cedi toch een maand van eten. Als mijn vrouw de bus neemt van haar woning tot haar zaak, kost dat ritje 0,25 eurocent. Toch ook niet precies duur te noemen denk ik. Zelfs alle electro, nieuw of tweedehands, zijn meestal de helft van de prijs van bij ons.
Maar sorry dit hoort niet bij dit onderwerp, maar moest toch even reageren.
Groetjes,
Beest
Ik lees in een nieuwe reisgids;
Vier van de vijf Ghanezen moet rondkomen van minder dan twee Dollar per dag.
Beste Henk,
Dat zou iets zijn van een 3 cedis per dag. Dan moet het een drukfout zijn in uw gids, of het is de grootste onzin dat ik gehoord heb. Ze hebben niet veel, maar dit is er echt wel over. Ben er nu zes maanden geweest, en die vier op vijf ben ik toch niet tegengekomen. Ge kunt bijvoorbeeld geen enkele Ghanees vinden die geen mobiel heeft? Hoe zou hij dat moeten betalen met zo een loon, en dan de gesprekskosten niet gerekend, de minste kaarten zijn al 2 cedis, en telefoneren kunnen ze wel , hoor. Nee dit is onzin.
Groetjes,
Beest
Beest
je hebt een beetje gelijk , maar je weet ook dat veel mensen ook buiten huis gaan eten , als je naar de lokale markt gaat dan kan je tassen vol stoppen voor 10 or 20 cedi daarmee kan je vaak wel een halve week of meer meedoen …
ja en van die 5 dollar is maar onzin … een goeie mobiel kost ongeveer 200 tot 500 cedi dus dan moet je flink sparen als je maar 3 cedi krijgt. en niet te vergeten internetcafe´s voor één uur 0,50 tot 0.80 cent , kleine coca cola 1 cedi .
maarja we dwalen af … van het onderwerp