Pakketpost naar Ghana

Hallo Ghana liefhebbers!
Kan iemand mij een goede tip geven voor het verzenden van een pakket naar Ghana? Ik heb begrepen dat “normale” post er zo’n drie weken over doet.Zijn er nog alternatieven?

Hallo Robert

post versturen kan ook via DHL dat duurt 3 dagen dan is het in Ghana . het is wel duurder dan normale post je betaalt ongeveer 80,- . Je kan het ook controleren waar je post bevindt en wie hem later ophaald in Ghana . het is ook saver dan normale post . want daar raakt men wel wat kwijt of komt het veeeeeel later aan in Ghana .

er staat ook wat info bij het bericht ( post versturen van Ghana naar Nederland ) ontrent versturen van post … van Belgie of Nederland naar Ghana

groeten , Marcel

1 like

Hallo

even mijn frustraties kwijt. Ik stuurde begin deze week originele docs met EMS, nu op het tracking systeem vind ik dat ze het pakket niet kunnen leveren wegens fout adres en terug naar zender.
Terwijl het po box adres zeker juist is en ze in het bezit zijn van het telefoonnummer van de ontvanger. ik betaal echt niet zoveel geld voor zo’n slechte service. Ge denkt dan het is er snel en zekerder dan aangetekend, ja sneller, maar ze proberen niet eens te bellen, terwijl ze gewoon een po box hebben. als de gewone post kan leveren, waarom kan EMS het dan niet ?
ik ben gewoon razend. zelfs de ems website van ghana trekt op niets, geen enkele link werkt en de submit knop werkt niet… soms wordt ik er gek van, ik geloof het dat iedereen daar weg wil van de ghanezen

Hediye,
Ik kan je frustratie heel goed begrijpen, Ik vond DHL veel te duur, dat geld stuur ik liever aan de ontvanger per Western Union,maar ik heb een alternatief gevonden, waarmee het ZEKER op de plaats van bestemming komt, al KAN het soms wel 3 tot 5 weken duren! Ook in dit geval geld:“haastige spoed is zelden goed”! ( helaas, maar we moeten de realiteit nu eenmaal accepteren)
Ik heb in Amsterdam een transportbedrijf gevonden, die bijna helemaal werken voor zgn.NGO’s, hulporganisaties.Je moet wel een doos van min.ca. 50 x 40 x40 cm versturen, want alles gaat in een (zee-) container die éénmaal per maand wordt verstuurd.Alles wordt op adres afgeleverd of je kunt het op een centraal punt laten afhalen.Je krijgt een Airway Bill ( verzenddocument), waar in staat wat erin zit, je stuurt dit als fax of als scan (per e-mail) aan de ontvanger en deze moet dat bij in ontvangstneming laten zien.Bij ontvangst wordt samen met de ontvanger gecontroleerd of alles er nog in zit!
Kosten: € 20,- per doos.
Hun website is: www.boradandpartners.com
Ik hoop, dat dit je een volgende keer kan helpen!
Merry Christmas and a healthy and very happy and prosperous New Year!

Hello Hediye,

Ge gaat wel hard hoor, ik heb al een viertal packetten verstuurd met EMS, en elke maal hebben ze keurig gebeld naar de ontvanger. Maar ik geloof u wel, maar zo zijn er altijd wel problemen met dat land, die wij hier niet gewoon zijn.
Ik meende ook eens een reactie van u gelezen te hebben, dat ge een Ghanees kent die op en af reist naar Ghana en eventueel packetjes kon meenemen ? Of heb ik dat verkeerd begrepen ?
De prijs zou dan met hem afgesproken moeten worden ! Maar hebt ge dan geen richtprijs, waar men zich ongeveer kan aan verwachten ?

Groetjes,
Beest

Hallo Beest,

Tja, ik moest mijn frustraties eens kwijt. Mijn man belt morgen naar EMS ghana om te zien of het pakket nog ergens te vinden is, de laatste update was van 24 december, en 't zijn daar ook feestdagen, dus eerder kon hij ze ook niet bereiken. Ik ben eens curieus, wat ze hem gaan zeggen.

Ja, ik ken iemand, zijn naam is Marcus. Kan je zijn nummer wel bezorgen. Indien hij niet op zijn Belgisch nummer antwoordt, wil dat zeggen dat hij in Ghana zit en andersom. ik heb nu wel beide nummers, omdat ik voor ik naar Ghana vertrokken ben nog dozen heb opgestuurd en die daar uiteindelijk toch nog juist op tijd zijn toegekomen. Wel ter verduidelijking, is verzending per schip, dus duurt wel iets langer. Als er geen haast bij is.

Prijs is moeilijk te zeggen want hangt van de grote, de zwaarte en de waarde van de goederen af. Als je geïnteresseerd bent, kan je hem altijd contacteren en zeggen dat je zijn naam hebt via mij. Of ik wil wel eens voor jou bellen. Ik zal je de nummers alvast per mail sturen.

Groeten

Hediye

weet er iemand hoe het zit met het versturen van bed , kleerkast , electronische appratuur en dergelijke naar ghana ? en bij welke maatschappij dat je dat het best kan doen?

Hallo troc58

U kunt gewoon naar een verhuis bedrijven in uw buurt en vraag of ze ook zee kontainer verkopen of verhuren en of ze containers verhuizen naar het land waar je naar toe wil…

Ik ken 2 bedrijven die containers verhuren/verkopen en verschepen naar uw bestemming er zijn vast wel meer dan deze 2 bedrijven

dat zijn

Ter Haar verhuizingen
UTS hersevoort BV

groet , marcel