Post versturen van Ghana naar Nederland

Hoi,

Heeft iemand ervaring met het versturen van pakketpost vanuit Ghana naar Nederland? Ik wil een pakket van ongeveer 10KG versturen naar Nederland via luchtpost of via de zee.

Ik heb een aantal bedrijven aangeschreven die op GhanaWeb staan maar krijg geen reply.

Ik weet dat het pakket naar Accra (luchtpost) of Tema(zee) gebracht moet worden. Als het pakket dan in Nederland is, moet ik dan ook zelf naar het vliegveld of de haven om het pakket op te halen?

Kan iemand mij een indicatie geven van de prijzen, mogelijkheden en hopelijk jullie ervaringen?

Thnx
:vak02:

hallo

ik weet wel iets je hebt in Accra dichtbij Nederlandse Ambassade en dichtbij de KLM office en dichtbij (kingtaki overpass ) of tewel kanda overpass is er een DHL office die versturen parketten en natuurlijk die krijgen parketten >>> . dus net als Nederland .

maar als je nu in Ghana bent weet u dat toch wel … waarom kijkt u op ghanawed ?

helaas weet ik geen prijzen van versturen van parketten …

maar als ik via DHL van Nederland naar Ghana documenten verstuur duurt het 3 dagen en dan is het in Accra … het gaat eerst naar Amsterdam en dan naar Belgié en dan Nigeria en dan Ghana. zee post duurt langer …

groeten

Enig idee hoe lang het met de gewone post aangetekend vanuit België duurt om in Accra-Adenta aan te komen, mijn pakje is ondertussen al 2 weken onderweg en is nog niet toegekomen. Ik hoop dat het maar niet verloren is, want er zaten twee foto albums in voor mijn man.

Nu heb ik het geluk dat een vriend naar ginder vertrekt binnenkort, kan ik de rest van de documenten nog eens meegeven.

hallo Hediye

in Nederland duurt het 8 tot 15 dagen … maar de eerste keer dat ik documenten stuurde naar Ghana via gewone post duurde het 30 dagen . toen ben ik gaan uitzoeken wat sneller kon en dat is DHL . bij DHL kan je zien waar je post is en blijft en met gewone post niet . DHL is wel duur maar wel save

Ik hoop dat ze niet zijn kwijt geraakt …

groeten

ik hoop het ook Marcel, dat het niet verloren is gegaan, de documenten waren geen ramp, want waren allemaal kopies, maar die albums die kosten wel wat geld en hij heeft die nodig om onze relatie te kunnen bewijzen indien hij wordt uitgenodigd voor een interview.
Hoop het ook dat die niet verloren zijn. Maar hopelijk ontvangt hij ze dan in de loop van volgende week. Ze zaten in ieder geval in het buitenland, maar tja buitenland kan eender waar zijn.

dus hiermee bevestigd ook vanuit België aangetekende post, duurt ongeveer 15 dagen. Mijn man heeft me gisteren laten weten dat het pakje is aangekomen.

dat is super . gelukig was het niet zoek geraakt . als ik jou was zou ik de volgende keer via DHL gaan sturen . het is sneller en kan je zien waar het is en wie het ophaalt . maarja het is wel flink duurder . hier in holland betaal ik 87 Euro´s voor stuuren van documenten naar Ghana

groeten

ja, thanks voor de tip. Mijn man had me eerst met EMS, dat is bij ons Taxipost, documenten opgestuurd. Ongeveer een week onderweg, hem kostte het zoveel als ik hier met gewone aangetekende post. Als ik van hieruit met Taxipost had verstuurd, had het me dubbel zoveel gekost.

Hallo Jeffrey,
Zwaardere pakketten kun je ook via de gewone Ghanese post versturen (= luchtpost). Komt zo’n 14 dagen erna aan. In Accra kun je terecht bij Ghana Post > airport office (vlakbij aero star bar).
Heb zelf meerdere malen verstuurd en is tot nu toe altijd aangekomen. 10 kilo zal zo’n 150 a 200 cedi kosten. Vraag bij versturen of ze op de bon aan kunnen geven dat het een gift is.
Groeten en succes, Melvin

Hallo Hediye,

Uiteraard, weet ik het niet vanuit Nederland. Maar voor België iets te versturen naar Ghana is EMS (taxipost ) toch beter dan DHL. Omgekeerd weet ik niet. Maar heb vele zaken opgestuurd met EMS, en waren alle binnen 2 dagen daar, en de prijs : als ge niet boven de 3 kilo gaat € 52. En ook heel goed te volgen en te traceren. En zoals ge wel degelijk hebt vermeld, gewone aangetekende post vanuit België duurt 14-15 dagen.

Groetjes,
Beest

het sturen van pakketten kost 60 euro aangetekend via postkantoor gaat per gewicht maar ze krijgebn het wel duurt 15 dagen zonder weekends meegerekend hoe lichter hoe goedkoper